Męskie Granie i Allen & Heath

10.03.2020 
Męskie Granie i Allen & Heath fot. GMB

W trakcie ubiegłorocznej edycji popularnej trasy koncertowej Męskie Granie zastosowano dwa systemy mikserskie Allen & Heath. Flagowy produkt tego producenta dLive S7000 pracował jako jedna z konsolet frontowych, a jego mniejsza wersja C3500 (na zdjęciu poniżej), została użyta przez Krzysztofa Białobrzewskiego, na co dzień realizatora Krzysztofa Zalewskiego, do streamingu koncertów.

Wśród wykonawców tej edycji znaleźli się m.in. Kasia Nosowska, Krzysztof Zalewski, Tomasz Organek, Igo, Michał „Fox” Król, Marcin Macuk, Bartłomiej Pająk i Piotr Pawlak oraz Michał „Malina” Maliński. Tak duża liczba wykonawców na scenie zawsze wiąże się z pewnymi komplikacjami i jest wyzwaniem dla ekipy produkcyjnej. Systemem nagłośnieniowym zajęła się firma GMB Pro Sound, która zdecydowała się wykorzystać m.in. system d&b audiotechnik KSL. Pieczę nad całością sprawował inżynier systemu Michał Sikora (GMB). Topologią połączeń audio zajmował się Krzysztof Głębocki, realizator związany od wielu lat z zespołem Voo Voo, który opowiada o kulisach tego wydarzenia. „Na całą trasę przygotowano trzy miksery frontowe, w tym Allen & Heath dLive S7000. Używano też dwóch konsolet monitorowych (m.in. Avid S6L). Każdy koncert był rejestrowany przez wóz radiowy Trójki, a z Żywca dodatkowo robiony był streaming z obu scen (małą scenę wyposażyła zupełnie niezależnie firma AudioSystem z Lublina). Strumieniowali Łukasz Nowacki ramię w ramię z Krzysztofem Białobrzewskim, który do transmisji używał konsolety Allen & Heath dLive C3500” – mówi Krzysztof Głęboki.

(fot. K. Białobrzewski)

Ponieważ wielu wykonawców obecnie koncertuje z własnymi konsoletami, niekiedy sprawia to dodatkowe trudności dla całej ekipy technicznej zaangażowanej w projekt. „I właśnie dlatego całą konfigurację uzupełniała spora ilość splitterów analogowych i cyfrowych” – komentuje Krzysztof. „Ostatecznie całość udało się zamknąć w 60 kanałach. Wszystko funkcjonowało doskonale dzięki wielkiemu zaangażowaniu wszystkich odpowiedzialnych za działanie trybików tej maszyny: firmie Woodys dostarczającej i obsługującej backline, inspicjenturze sceny (Janek Taraszkiewicz), firmie GMB, niezwykle sprawnie i systemowo ogarniającej wszelkie problemy i wymagania artystów, jak i grupie stagehandów, bez których zwyczajnie byśmy nie zdążyli. Moja rola polegała na sztywnych ustaleniach dotyczących patch listy, stage planów, zatwierdzania stołów i sposobu monitorowania”. Trasa Męskie Granie 2019 odwiedziła Poznań, Kraków, Gdynię, Wrocław, Katowice, Warszawę i Żywiec. Krzysztof Głębocki związany jest z Męskim Graniem od pierwszej edycji, zatem może dużo powiedzieć na temat dokonujących się zmian. „Przez dekadę zmieniło się naprawdę wiele. Poczynając od zastosowania najlepszych systemów dźwiękowych, a kończąc na mikrofonach, które dawniej spotykać można było tylko w studiach nagraniowych i to tych najlepszych”.

www.meskiegranie.pl
www.konsbud-audio.pl

 

Star icon
Produkty miesiąca
Electro-Voice ZLX G2 - głośniki pro audio
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó