Herritage Audio Symph EQ
Hiszpańska firma Herritage Audio znana jest z produkcji urządzeń audio, które funkcjonalnie, brzmieniowo i jakościowo przypominają najwyższej klasy sprzęt stosowany w studiach nagrań przed nastaniem epoki cyfrowej – głównie takich firm jak API i Neve. Urządzenia wyglądają niemal dokładnie tak samo jak klasyczny sprzęt sprzed dekad, bazują na podzespołach z najwyższej półki i w całości powstają w Europie.
Symph EQ to Master Bus Stereo Asymptotic Equalizer, czyli masteringowy, stereofoniczny korektor asymptotyczny. Brzmi groźnie, ale w gruncie rzeczy jest to korekcja oparta na bardzo modnym ostatnio mostkowym korektorze Baxandalla, w którym mamy możliwość niezależnej, półkowej regulacji poziomów najniższych i najwyższych tonów, z zachowaniem ich naturalnych zależności w ramach danego pasma.
Urządzenie ma niezależne korektory dla obu kanałów, mogące pracować w trybach stereo, Mid-Side albo z ominięciem kanału lewego lub prawego. Możemy użyć filtrów górno- i dolnozaporowych o nachyleniu 12 dB na oktawę, a dla filtracji półkowej wskazać częstotliwość graniczną wzmocnienia/tłumienia: 8, 10, 12, 15, 20 lub 24 kHz dla pasma wysokiego i 470, 360, 220, 110, 60 lub 20 Hz dla niskiego. Zastosowano transformatory separujące Carnhill, a w torach wyjściowych kompensujące wzmacniacze liniowe pracujące w klasie A i bazujące na układzie typu 1073.
I choć znajdziemy mnóstwo różnego typu wtyczek, które mogą pełnić funkcję korektora masteringowego działającego w trybie półkowym, to wielu specjalistów twierdzi, że nic nie zastąpi wysokiej klasy korektora analogowego, zwłaszcza pracującego w trybie Mid-Side, tak jak w przypadku Herritage Audio Symph EQ.
Sugerowana cena detaliczna korektora będzie oscylować wokół 6.900 zł.
https://heritageaudio.net
https://audiotechpro.pl
polecane