Antelope Audio z funkcją Immersive Audio dla Galaxy 32 Synergy Core

22.06.2022 
Antelope Audio z funkcją Immersive Audio dla Galaxy 32 Synergy Core

Antelope Audio wprowadza zgodną z formatem Atmos funkcję monitorowania dźwięku przestrzennego i immersyjnego, a także kalibracji głośników dla Galaxy 32 Synergy Core.

Antelope Audio, wiodący producent profesjonalnych narzędzi do produkcji muzyki, takich jak interfejsy audio, mikrofony modelujące i zegary referencyjne, a także efekty analogowe Synergy Core, z dumą przedstawia rozszerzenie dla Galaxy 32 Synergy Core – funkcje sterowania odsłuchem dźwięku przestrzennego i immersyjnego oraz kalibracji głośników.

To rozszerzenie dla flagowego interfejsu Antelope pozwala użytkownikowi skonfigurować i sterować systemem odsłuchu dźwięku przestrzennego/immersyjnego pracującym z maksymalnie 16 kanałami lub 9.1.6 w formacie Dolby Atmos. Funkcja kompleksowej kalibracji głośników ułatwia korektę odpowiedzi pomieszczenia, zaś sama możliwość sterowania odsłuchem zwiększa łatwość obsługi całego systemu i przyspiesza pracę.

W ten sposób Galaxy 32 Synergy Core staje się idealnym interfejsem dla każdego systemu przetwarzania dźwięku przestrzennego lub immersyjnego - od użytku studyjnego, podczas miksowania i masteringu muzyki, poprzez udźwiękowianie filmów, programów telewizyjnych, gier i produkcji VR, po zastosowania live z wykorzystaniem wielokanałowych systemów nagłośnieniowych w salach koncertowych, teatrach i instalacjach artystycznych, a także podczas występów z użyciem dźwięku rozproszonego.

Rozległa kompatybilność dzięki wszechstronnej obsłudze wejść/wyjść

Interfejs oferuje bardzo szerokie możliwości komunikacji w zakresie monitorowania dźwięku przestrzennego, co pozwala na jego bezproblemową integrację z dowolnym systemem studyjnym. Wprowadzić doń można maksymalnie 16 kanałów audio z dowolnego źródła lub kombinacji źródeł - w tym przez Thunderbolt, Dante, MADI, HDX, ADAT, SPDIF lub analogowe wejścia liniowe – i wyprowadzić przez dowolne wyjście lub kombinację wyjść – niemal żadna konfiguracja nie jest niemożliwa do uzyskania!

Obsługa ponad 23 formatów

Konfiguracji formatu, w szerokiej gamie od stereo i 2.1 po Dolby Atmos 9.1.6, dokonuje się za pośrednictwem nowej sekcji Surround w oprogramowaniu sterującym. Interfejs może przyjmować kod SMPTE dla filmowych ścieżek dźwiękowych, co pozwala łatwo je synchronizować, a ustawienia konfiguracyjne mogą być zapamiętywane i przywoływane z wykorzystaniem presetów. Oprócz 23 konfiguracji fabrycznych, użytkownik może definiować własne, określając liczbę kanałów i format dźwięku, w ramach limitu 16 kanałów, korzystając z pokładowej matrycy komutacji.

Efektywne sterowanie odsłuchem

Panel wizualizujący układ głośników pozwala nie tylko na uzyskanie dostępu do ustawień dowolnego z nich, ale także na ich selektywne wyciszanie i włączanie odsłuchu solo. Bezpośrednio powyżej widoczne są mierniki poziomów sygnału w poszczególnych kanałach, przed lub po processingu, z zachowaniem kolejności, oznakowania i kodowania kolorami. Oczywiście dostępna jest globalna regulacja głośności dla całej konfiguracji, a także funkcje przyciszania i wyciszania. Głośność globalną można regulować za pomocą pokrętła enkodera na przednim panelu interfejsu.

Kompleksowa kalibracja głośników

Każdy z szesnastu kanałów dysponuje 8-pasmowym korektorem parametrycznym i opóźnieniem do 100 ms, co można wykorzystać do strojenia głośników, korekty odpowiedzi pomieszczenia i odległości pomiędzy głośnikami. Kolorowe wykresy prezentują zastosowane ustawienia korektora, filtrów i wynikową charakterystykę dla każdego głośnika. Oprócz tego regulować można poziom sygnału w każdym kanale, a także odwracać jego biegunowość. Dostępne jest ponadto globalne opóźnienie „lip-sync”, z dodatkowymi 100 milisekundami kompensacji dla wszystkich głośników.

Zarządzanie basem umożliwia monitorowanie treści niskotonowych

Elastycznie działające, konfigurowane filtry w każdym kanale głośnikowym umożliwiają kierowanie informacji niskotonowych do kanału LFE, co ułatwia miksowanie w przypadku konfiguracji, w których wykorzystano głośniki pracujące w niepełnym zakresie częstotliwości. Kompleksowe ustawienia, takie jak typ filtru, jego rząd i częstotliwość odcięcia, są dostępne dla poszczególnych filtrów dolnoprzepustowych i górnoprzepustowych, i wizualizowane na wykresie EQ danego kanału. Poziomy wysyłek na LFE są ustalane w oddzielnym oknie miksera, z możliwością umiejscowienia wysyłki sygnałów niskotonowych przed lub po korekcją kanałową. Oprócz tego użytkownik ma do dyspozycji opcje wyciszenia, odsłuchu solo i ominięcia filtrów. Ustawienia te mogą być ustalane dla każdego kanału indywidualnie lub łączone, w zależności od potrzeb.

Więcej informacji TUTAJ

Star icon
Produkty miesiąca
Sennheiser MD 421 Kompakt
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó