Drugdealer The End Of Comedy

01.09.2016 

Drugdealer to projekt Michaela Collinsa (Run DMT, Salvia Plath), który do współpracy zaprosił innych muzyków z Los Angeles, m.in Ariela Pinka i Natalie Mering (Weyes Blood).

Efekt? Bardzo przyjemny zbiór bezpretensjonalnych ballad gitarowo-fortepianowych w starym stylu. Są tu też elementy jazzu, a nawet pogodnej psychodelii, co nie powinno dziwić zważywszy na udział Ariela Pinka. Podoba mi się wintydżowy wokal w The Real World. Taki efekt można uzyskać poprzez dodanie konkretnego, krótkiego pogłosu typu Room (najlepiej impulsowego), dodatkowo wzbogaconego bardzo krótkim slap-delayem (warto wpuścić go w pogłos na szynie powrotnej i poprzedzić dodatkowo korektorem z uruchomionym filtrem HPF ok. 200 Hz). Nie zaszkodzi też odrobina chorusa. W takich sytuacjach Soundtoys Micropitchshifter sprawdza się lepiej niż dobrze. Zwracam też uwagę na solówkę saksofonu w Suddenly. Wyobraźcie sobie, jakby ona brzmiała, bez tego pięknego pogłosu typu Hall... Świetny jest też patent z drastycznie różnymi częściami tej piosenki. Nie zawsze zwrotka musi przechodzić gładko w refren. Tu brzmią one jak dwa zupełnie różne numery-inne tempo i harmonia, a jednak klei się to w dziwaczną, lekko psychodeliczną całość.

Artykuł pochodzi z numeru:
Nowe wydanie Estrada i Studio
Estrada
i Studio
wrzesień 2016
Kup teraz
Star icon
Produkty miesiąca
Earthworks SR117 - mikrofon pojemnościowy wokalny
Sennheiser HD 490 PRO Plus - słuchawki studyjne
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó