Potęga efektów Klevgränd Stark CM
Mając do dyspozycji pojedynczy slot efektowy i 14 wysokiej klasy procesorów, które można w nim umieścić, Stark CM jest czymś znacznie więcej niż tylko emulatorem brzmienia wzmacniacza
1.
DELAY
Stereofoniczny efekt echa oferuje filtrację górno- i dolnoprzepustową, regulację głębokości sprzężenia oraz czasu opóźnienia od 50 ms do 1 s. Kontrolka Haas, z zakresem regulacji 0-25 ms, pozwala przesunąć opóźnienia kanałów dla uzyskania efektu przestrzennego.
2.
CHORUS
Doskonały efekt modulacyjny z blokiem LFO wyposażonym w regulatory Speed (0-5 Hz), Amount (0-100%) oraz regulator proporcji Mix. Jest też przydatna regulacja Stereo (0-100%), pozwalająca ustawić poziom obecności sygnału efektowego na wyjściu.
3.
FLANGER
Klevgränd postawił na klasyczny efekt „whoosh”, który uzyskasz definiując maksymalny czas przesunięcia sygnału i największą wartość sprzężenia Feedback. Jest także filtr dolnoprzepustowy (Tone) i regulacja szybkości modulacji LFO Speed.
4.
PHASER
Efekt modulowanego przesunięcia fazowego z regulacją częstotliwości podstawowej (200 Hz-3,2 kHz), liczbą aktywnych przesuwników (1-8), proporcją Mix i sprzężeniem Feedback. W zakresie modulacji zmieniamy Speed dla LFO (0-2Hz) oraz głębokość Depth.
5.
REVERB
Funkcjonalny pogłos typu room/hall z czterema regulatorami: Size, Width, Damping i Mix – wszystkie z zakresem pracy 0-100%. Za pomocą tego efektu uzyskamy praktycznie każdą symulację rzeczywistej i nierzeczywistej przestrzeni zamkniętej.
6.
VIBRATO
LFO moduluje odstrojenie sygnału, dając efekt falowania. Definiujemy szybkości modulacji Freq (0,5-10 Hz), jej głębokości Depth oraz kształt przebiegu Duty. Phase (0-360°) aplikuje przesunięcie międzykanałowe, a przebiegi wizualizują wprowadzane zmiany.
7.
TREMOLO
Klasyczny efekt gitarowej modulacji poziomu z częstotliwością Freq (0,5-10 Hz), zmianą kształtu modulacji Duty i przesunięcia międzykanałowego Phase (0-360°). Tutaj także znajdziemy przebiegi wizualizujące zakres wprowadzanych do sygnału zmian.
8.
EQUALIZER
Sześciopasmowy korektor o stałych częstotliwościach, z 12-decybelową regulacją podbicia/tłumienia. Środkowe pasma (250 Hz, 600 Hz, 2,2 kHz i 3,8 kHz) mają średnią wartość dobroci, a skrajne pasma (100 Hz i 7200 Hz) działają półkowo.
9.
COMPRESSOR
Jednogałkowy procesor pozwalający na spłaszczenie dynamiki sygnału. Sustain ustala głębokość kompresji, jednocześnie dobierając czasy ataku i powrotu w zależności od położenia przełącznika Fast/Slow. Output pozwala skompensować tłumienie kompresji.
10.
BOOSTER
Wyposażone w trzy gałki wirtualne urządzenie, którego zadaniem jest zwiększanie poziomu sygnału kontrolką Boost. Regulatory Bass i Treble podbijają półkowo najniższe i najwyższe częstotliwości. Pozwala uzyskać większe nasycenie w przedwzmacniaczu.
11.
DISTORTION
Połączenie lampowej saturacji i miękkiego obcinania szczytów. Głębokość nasycenia ustawiana regulatorem Drive. Tone to półkowy filtr podbijający częstotliwości od 1-8 kHz wzwyż, zaś Output umożliwia skompensowanie wzrostu poziomu po przesterowaniu.
12.
DISTORTION+
Bardziej zaawansowany efekt zniekształcenia, z możliwością wyboru saturacji lampowej lub zaokrąglania wierzchołków. Regulacji podlega poziom nasycenia Drive oraz zawartość tonów harmonicznych w sygnale wyjściowym. Możemy ustawiać poziomy na wejściu i wyjściu.
13.
GATE
Klasyczna bramka szumów (ekspander) z ustawionym na stałe czasem ataku. Możemy regulować próg zadziałania bramki oraz jej czas powrotu Release (5-105 ms). Wskaźniki aktywności bramki (czerwony lub zielony) pomagają przy ustawieniu jej progu.
14.
MULTIGATE
Poczwórna bramka działająca w pasmach Treble, Hi-Mid, Lo-Mid i Bass. Czas ataku jest niezmienny, a czasy powrotu dopasowano do częstotliwości, dając możliwość globalnej regulacji Release. Tu także znajdziemy wskaźniki zadziałania każdej z bramek.