Soundsation Hyper Top 12

Akustyka | 01.12.2016 
Marka:  Soundsation
Nasz Typ

Soundsation jest marką istniejącej od połowy lat 70. minionego wieku włoskiej firmy Frenexport, dużego dystrybutora sprzętu pro-audio, a za sprawą Soundsation także oświetleniowego. Marka ta wpisuje się w dość popularny od kilku lat trend, w ramach którego europejska lub amerykańska firma zleca wytwarzanie określonego typu produktów wykonawcom w Państwie Środka, nadzorując ich wykonanie, kontrolując jakość i zajmując się dystrybucją. W Polsce sprzęt Soundsation dostępny jest dzięki FX Music.

Oferta Soundsation obejmuje praktycznie wszystko – od najprostszych instrumentów począwszy na systemach oświetleniowych skończywszy. Produkty tej marki charakteryzują się rozsądnie dobranym współczynnikiem jakości do ceny, dlatego mogą zainteresować osoby poszukujące czegoś funkcjonalnego, ale niekoniecznie z najwyższej półki cenowej. Seria kompaktowych zestawów nagłośnieniowych Hyper znakomicie wpisuje się w ten scenariusz.

W jej ramach znajdziemy subwoofery aktywne Hyper Bass (z głośnikami 12, 15 i 18" w obudowie bass-reflex, o mocy 900 i 1200 W), a także dwudrożne zestawy aktywne Hyper Top, z głośnikami 6, 8, 10, 12 i 15", w obudowie z tworzywa sztucznego. Poddaliśmy testom dwa zestawy 12-calowe. Każdy z nich ma moc szczytową 1.000 W, pracuje w trybie bi-amp (800+200 W) i kosztuje poniżej 1.000 zł, co w porównaniu do wielu innych zestawów tego typu na rynku jest ofertą bardziej niż atrakcyjną.

Wzmacniacz dla przetwornika niskich tonów pracuje w oszczędnej i wydajnej energetycznie klasie D, zaś wzmacniacz ciśnieniowego drivera z membraną 1,35" to klasyczna konstrukcja A/B. Radiator dla elementów wykonawczych wzmacniacza chłodzony jest niezbyt głośno pracującym wentylatorem. Wykonana z polipropylenu obudowa charakteryzuje się wytrzymałością na udary i zarysowania, a jednocześnie efektownie się prezentuje. Znajdziemy w niej dwa boczne uchwyty do przenoszenia, uchwyt górny i gniazdo do montażu na statywie. Zestaw wyposażony jest w cztery gwintowane wpusty przeznaczone do podwieszania. Można go też wykorzystać w charakterze monitora podłogowego, ustawianego pod kątem 30 lub 45 stopni.

W urządzeniu znajdziemy dwukanałowy mikser. Pierwszy kanał umożliwia podłączenie mikrofonu (XLR) lub sygnału liniowego (TRS 6,3 mm), zaś drugi tylko sygnału liniowego za pośrednictwem funkcjonujących jednocześnie gniazd XLR i RCA. Sygnał stereo podany na te ostatnie zostaje zmonofonizowany. Oba tory wejściowe mają niezależną regulację poziomu. Dostępny jest też trzeci tor sygnałowy Aux In, już bez żadnego regulatora, pozwalający podłączyć np. tablet lub smartfon. Działająca w zakresie ±10 dB korekcja półkowa dla tonów niskich i wysokich poprzedza ogólny regulator głośności Level, któremu towarzyszą diody wskazujące włączenie urządzenia oraz osiągnięcie przez sygnał poziomu, przy którym będzie ograniczany za pomocą wbudowanego limitera. Sygnał po regulatorze głośności można wyprowadzić używając symetryzowanego elektronicznie złącza Line Out (XLR). To pozwala podłączyć kolejne zestawy nagłośnieniowe, z regulacją głośności dokonywaną z poziomu pierwszego.

Jak na swoją cenę Hyper Top 12 oferuje bardzo dobre brzmienie - jest głośny i dynamiczny, a jego dźwięk nie sprawia wrażenia zbyt ostrego czy przesadnie skonturowanego. 12-calowy woofer dobrze sobie radzi z częstotliwościami od 60 Hz w górę, a driver emituje spójną, dość szeroką wiązkę dźwięku. Spójność w płaszczyźnie pionowej nie jest już tak dobra, ale akurat ta funkcja kompaktowych zestawów nagłośnieniowych nie ma szczególnego znaczenia wobec zakresu ich zastosowań. Cały system waży raptem 14 kg, zatem nie ma żadnych problemów z jego przenoszeniem.

W tym przedziale cenowym Hyper Top 12 wydaje się bardzo ciekawym, dobrze zaprojektowanym i porządnie brzmiącym produktem, którym zdecydowanie warto się zainteresować poszukując budżetowego, ale przyzwoitego jakościowo systemu, wykonanego bez oszczędności po stronie funkcjonalnej.

Zakres zastosowań

- kompaktowy, przenośny system nagłośnieniowy średniej mocy do zastosowań amatorskich i półprofesjonalnych

- możliwość pracy w charakterze monitora podłogowego

 

Nasze spostrzeżenia

+ głośny i dynamiczny dźwięk
+ spójne brzmienie
+ trzy tory wejściowe i wyjście liniowe
+ łatwy w przenoszeniu
+ solidne wykonanie

- niespójna charakterystyka kierunkowa w płaszczyźnie pionowej

 

Zobacz także test wideo:
The One Smart Piano Keyboard Pro - cyfrowe pianino
The One Smart Piano Keyboard Pro - cyfrowe pianino
Czy faktycznie Smart Piano The One Keyboard Pro to pianino, które nauczy Cię grać? Na to pytanie odpowie Tomasz Wróblewski, Redaktor Naczelny EiS.

Informacje

Konstrukcja:

dwudrożna, bi-amp, obudowa bass-reflex.

Przetworniki:

12” (cewka 2,5”), ciśnieniowy driver 1,35” (wylot 1”, tuba 90x60 stopni).

Wzmacniacze:

klasa D, 400 W RMS/800 W peak (LF); klasa A/B, 100 W RMS/200 W peak (HF).

Zwrotnica:

aktywna, 2,8 kHz, 24 dB/okt.

Pasmo przenoszenia:

48 Hz-19 kHz (-10 dB); 53 Hz-19 kHz (-3 dB).

Maks. poziom SPL:

119 dB.

Zasilanie:

sieciowe, 230 V.

Wymiary:

355x611x350 mm.

Waga:

14,6 kg.