54th GRAMMY AWARD - wielki sukces SSL
SSL gratuluje i dziękuje wszystkim laureatom tegorocznego 54th GRAMMY AWARD. Z dumą podkreśla, że w ponad 80% wszystkich zwycięskich projektów w kategoriach, w których brana jest pod uwagę jakość nagranej muzyki zaangażowani są producenci i realizatorzy używający konsolet SSL.
Jest to również pierwszy rok, w którym ceremonia została nagrana na jednej z emisyjnych konsolet SSL, która została po raz pierwszy wprowadzona na rynek w 2003 roku.
Nagroda Grammy za Najlepsze Nagrania Operowe powędrowała w ręce Metropolitan Opera za transmisję HD live i nagranie DVD "Doctor Atomic" Johna Adamsa. Była to część serii "The Met: Live in HD" w której przedstawienia operowe transmitowane są na żywo do teatrów na całym świecie i nadawane na PBS. Produkcja muzyczna dla wszystkich emisji telewizyjnych i radiowych jest wykonywana przy użyciu emisyjnej konsolety cyfrowej SSL C100HDS zainstalowanej w 2008 roku w Met.
"Wspaniale jest widzieć wielu utalentowanych i rozpoznawalnych artystów, procucentów i inżynierów ze wszystkich gatunków muzycznych. Jest szczególnie ekscytujące, że jedna z naszych konsolet emisyjnych znalazła się na Grammy po raz pierwszy" - powiedział Piers Plaskitt, dyrektor SSL - "Każdy w SSL, kto jest zaangażowany w projekt i budowę konsolety jest bardzo dumny ze swojej pracy, jest też dumny z pracy inżynierów, producentów i artystów, którzy używają naszych konsolet".
Kilka wypowiedzi tegorocznych laureatów Grammy Award.
John Kersell, szef oddziału audio w Operze Metropolitan, którego nagranie "Doctor Atomic" Johna Adamsa zdobyło Grammy za najlepsze nagranie operowe:
"Zainstalowaliśmy konsoletę SSL C100 w roku 2008. Met ma tak napięty plan, że często robimy próbę jednego przedstawienia popołudniu, a wieczorem wystawiamy inne, więc natychmiastowy powrót do projektu na C100 pozwala na bardzo szybkie przekonfigurowanie systemu, co jest wielkim zyskiem. Z tak dużą liczbą wejść (92 przy Doctor Atomic) C100 sprawia że produkcję jest łatwiej opanować, i polegamy na tym w serii "Metropolitan Opera: Live in HD". Zawsze można usłyszeć jakość nagrania, podobnie jak w zwycięskim przedstawieniu".
Ken Lewis produkował, aranżował i grał na albumie "Watch the Throne" (Jay-Z i Kanye West), który otrzymał nagrodę Grammy za najlepsze wykonanie Rap, jak również dwie nagrody Grammy: za Najlepszą Piosenkę Rap i Najlepszą Współpracę Rap/Śpiew dla utworu "All of The Lights" (Kanye West, Rihanna, Kid Cudi i Fergie):
"Tworzę muzyke dla artystów takich jak Kanye, Drake czy Eminem, a SSL zapewnia brzmienie. Otrzymałem podziękowania za 10 nominacji do nagród Grammy w ciągu ostatnich 2 lat, a mój SSL był używany na każdej z nich".
Martin Walters, realizator miksu i Terri Lyne Carrington, której "The Mosaic Project" wygrał Grammy za Najlepszy Jazzowy Album Wokalny:
"Zarówno podczas rejestracji jak i miksu "The Mosaic Project" analogowe kanały i pluginy SSL odgrywały ważną rolę w osiągnięciu brzmienia o które nam chodziło".
F.Reid Shippen, jeden z realizatorów miksu odpowiedzialny za "And If Our God is For Us" Chrisa Tomlina, kóry otrzymał nagrodę za Najlepszą Współczesną Muzykę Chrześcijańską:
"Jestem szczęśliwy, dzieląc moją siódmą nagrodę Grammy ze wspaniałym zespołem wspierającym Chrisa Tomlina. Każda płyta którą kiedykolwiek zmiksowałem była zrobiona na SSL, najlepszej konsolecie na świecie".
Gabriel Castanón, trzykrotny laureat Latynoskiego GRAMMY, zainstalował SSL X-Logic X-Desk w swoim domowym studiu w Meksyku. Pierwsze dwie nagrody otrzymał w 2010 roku, włącznie z Płytą Roku, po fenomenalnym sukcesie singla "Mientes" latynoskiej legendy rocka Camila. Rok 2011 to kolejna nagroda i praca z Calle 13, duetem HipHop z Puerto Rico, który "szturmem" zdobył ceremonię w Las Vegas w listopadzie 2011. Gabriel z dumą przyznaje że konsoleta SSL AWS 900+ była ważnym elementem, który pomógł mu z zdobyciu nagrody GRAMMY, a obecnie X-Desk pozwala mu na osiągnięcie tego samego brzmienia SSL w domowym studiu.
"Po pracy na konsoletach SSL przez większość mojej kariery X-Desk wydawał mi się logicznym wyborem. Jakość brzmienia jest doskonała, po prostu nie ma na rynku lepiej brzmiących konsolet. Jeśli dodać do tego design i niesamowitą funkcjonalność miksera, mamy perfekcyjne serce, które bije w centrum mojego studia. Wszystko co robię, przechodzi przez X-Deska. Generalnie - pozwala mi na połączenie wszystkich moich urządzeń razem kiedy pracuję nad miksami, ale wybrałem X-Deska z wielu powodów. Najważniejsze powody są dwa: brzmienie które mi daje, i wielką elestyczność toru sygnałowego.
Szczególnie lubię fakt, że X-Desk pozwala mi na kompresję sygnału moim X-Logic Bus Compressorem, który mam zapięty na sumie równolegle do oryginalnego, nieskompresowanego sygnału. To jest bardzo ważny aspekt mojego brzmienia, i z klarownością toru audio X-Deska tworzy to brzmienie z którym nie da się porównać żaden inny system.
Dodatkowo wspaniały jest fakt, że mogę ustawić różne pdgrupy i obrabiać je niezależnie, jest to niewiarygodnie mocną stroną jak na mikser tej wielkości. Przed zainstalowaniem X-Deska nie było to takie łatwe i szybkie - pogrupować i zaaplikować obróbkę do dwóch oddzielnych sekcji miksów, które najlepiej żeby wychodziły tą samą parą wyjść master, więc w ten sposób X-Desk niesamowicie przyspieszył i ułatwił mi pracę. SSL zawsze był i dalej jest częścią sposobu w jaki pracuję. Po pracy w studiach Sony Music, jak również wielu innych studiach posiadających wielkie konsolety, zauważyłem że mój X-Desk może z powodzeniem zastąpić dużą konsoletę w sensie jakości brzmienia i sposobu w jaki można pracować. Pozwala mi to na wprowadzenie wrażliwości i autentyczności do projektu nad którym pracuję, obojętnie czego on dotyczy. Dla mnie te zalety są kluczowe, jeśli chce się z sukcesem istnieć w dzisiejszym przemyśle muzycznym. Czy mogę sobie wyobrazić pracę nad moimi projektami bez SSL? Nie, absolutnie nie! Brzmienia SSL nie ma z czym porównać, po prostu nie zamieniłbym brzmienia tego sprzetu na nic innego na świecie".
Więcej informacji:
The Met: Live in HD, Ken Lewis, Terri Lyne Carrington, L. Reid Shippen
Polski dystrybutor SLL: www.musictoolz.pl
polecane