Konkurs Studium Realizacji Dźwięku ROE

We wrześniowym numerze naszego magazynu ogłosiliśmy konkurs realizowany we współpracy z Regionalnym Ośrodkiem Edukacji (ROE). Nagrodą główną była bezpłatna nauka w 2-letnim Studium Realizacji Dźwięku. Dla zdobywcy drugiego miejsca przeznaczono nagrodę pod postacią rabatu w wysokości 20% na naukę w 2-letnim Studium Realizacji Dźwięku.
Czas na ogłoszenie wyników!
I miejsce
Radosław Sławuta
Uznaliśmy, że jak na tak "partyzancką" produkcję, to zdecydowanie najlepsza praca ze wszystkich nadesłanych. Wady są dość oczywiste i wynikające z powodów niezależnych od Autora produkcji: przegłuszone pomieszczenie i przeciętnej klasy perkusja sprawiły, że masywności brzmienia brakuje blasku. Ale mimo to udało się zrobić bardzo energetyczne i starannie wyważone nagranie w mocno garażowym klimacie, z zachowaniem wszystkich reguł profesjonalnej produkcji. Jedyne, nad czym warto byłoby popracować, to czasy obwiedni w kompresji wokalu. To pięta achillesowa w muzyce tego typu, ponieważ wykonawca w pierwszych frazach zawsze mocno atakuje mikrofon i uzyskanie odpowiedniego balansu między dynamiką tego ataku, a złagodzeniem efektu "uderzenia słuchacza w twarz" jest dużym wyzwaniem.
II miejsce
Piotr Kiliański
Ładnie, czytelnie i precyzyjnie zrobiony miks, z poziomami dobrze dopasowanymi pod mastering. Instrumenty zachowują swą dynamikę, całość bardzo dobrze się komponuje pasmowo, z niczym nie przesadzono, ani niczego nie zaniedbano. Nagranie ma ewidentny posmak live, ale wynika to ze sposobu nagrywania. Uwagę zwraca umiejętne zastosowanie de-esserów i subtelne podejście do wykorzystania efektów. Być może w końcowej części warto przemyśleć proporcje chórków do głównego wokalu (te pierwsze sprawiają wrażenie pierwszoplanowych, a powinno być odwrotnie). W tej samej części uciekają też bębny, a kotły powinny tu zrobić największą robotę i chyba powinny być głębsze i ciemniejsze.
Więcej szczegółów, opisy innych prac z finałowej dziesiątki oraz zamieszczone na DVD nagrania znajdziesz w listopadowym numerze EiS.