Aktualizacja oprogramowania dla MPC Live oraz MPC X
W ubiegłym tygodniu użytkownicy MPC Live oraz X otrzymali aktualizację sprzętu. Wśród wielu nowości pojawiło się m.in. 28 nowych efektów.
MPC Live oraz MPC X reprezentują nową linie produktów, które z założenia mają być następcami klasycznych maszyn perkusyjnych japońskiego producenta. Koncepcyjnie jest to powrót do korzeni a więc do urządzeń typu standalone (nie wymagających do działania komputera) oraz spora dawka nowych technologii. Szczególnie drugi z wymienionych elementów objawiający się poprzez zastosowanie dotykowego interfejsu oraz hybrydowego oprogramowania przełożył się na sporą rzeszę nowych użytkowników, którzy niekoniecznie mieli wcześniej kontakt z MPC. Od momentu pojawiania się na rynku firma Akai regularnie aktualizuje oprogramowanie - dodaje usprawnienia oraz poprawia wszelkie błędy. W ostatniej aktualizacji (2.4) przyszedł czas na spory zastrzyk nowych efektów oraz wtyczek.
Lista zawierająca nowości wygląda następująco.
Efekty (FX z Pro Tools):
●AIR Distortion: Natychmiast nadaje kolorytu do sygnałów audio w wielu trybach i skalowalnych ilościach zniekształceń.
● AIR Enhancer: Poprawia niskie i wysokie szerokopasmowe częstotliwości sygnału audio.
●AIR Ensemble: Stosuje płynne, migoczące efekty modulacji do wybranego sygnału audio.
●AIR Filter Gate: Wysoko ceniona wtyczka, która przesyła sygnał audio w rytmiczne wzory staccato ze zmiennym filtrowaniem, amplitudą i panoramowaniem.
●AIR Flanger: Stosuje krótkie opóźnienie modulacji do wybranego sygnału audio.
●AIR Freq Shift: Przesuwa indywidualne częstotliwości sygnału audio, tworząc niepowtarzalny efekt.
●AIR Fuzz-Wah: Dodaje kolorytu do sygnału audio z różnymi typami i różnymi ilościami zniekształceń przypominających tranzystor
●AIR Kill EQ: Natychmiastowe wyciszanie szerokiego pasma niskich, średnich i wysokich częstotliwości niezależnie od sygnału audio – popularny efekt dla DJ-ów i jest powszechnie słyszany we współczesnej produkcji muzyki elektronicznej.
●AIR Lo-Fi: Bit-crush, down-sample, klip i poprawka wybranego sygnału wejściowego.
●AIR Multi-chorus: Stosuje bujne i złożone efekty Chorus do sygnału audio.
●AIR Non-Linear Reverb: Stosuje specjalny bramkowany lub odwrócony efekt pogłosu na sygnał audio, tworząc syntetyczny, przetworzony nastrój.
●AIR Phase: Ustala stadium dla sygnału dźwiękowego do pożądanego brzmienia „wooshy”, „squishy”.
●AIR Reverb: Stosuje pogłos do sygnału audio, tworząc poczucie przestrzeni lub przestrzeni – idealne dla efektu. Umoliwia wysyłanie wstawek lub wstawianie efektów głównych.
●AIR Spring Reverb: Wierna emulacja klasycznego wiosennego pogłosu.
●AIR Stereo Width: Przydatna wtyczka zapewniająca szerszą obecność stereo w źródłowym dźwięku
●AIR Talkbox: Natychmiast dodaje rezonanse głosowe do wybranych sygnałów audio.
12 nowych wtyczek:
●AIR Channel Strip: Specjalnie napisane dla MPC łączy wiele sekcji z superszybkim interfejsem, aby uzyskać niesamowite rezultaty. Sekcja wyrównania zawiera filtr górnoprzepustowy, niską półkę, wysoką półkę i w pełni parametryczne środkowe pasmo. Sekcja dynamiki zawiera kompresor AIR i algorytmy bramek, które doskonale nadają się do osiągania twardych odgłosów bębnów.
●AIR Compressor: Podstawa produkcji. Użyj tego kompresora, aby zmienić zakres dynamiczny sygnału, automatycznie zmniejszając jego wzmocnienie, jeśli przekracza określony poziom.
●AIR Delay: Klasyczne opóźnienie stereo ze ścieżką sprzężenia zwrotnego, w której znajduje się filtr do kształtowania tonacji powtórzeń. Parametry Ratio i Width umożliwiają uzyskanie szerokiego zakresu stereofonicznych efektów opóźnienia.
●AIR Diff Delay: Opóźnienie efektu linii, który jest zsynchronizowany z tempem sesji i wykorzystuje regulowaną ilość dyfuzji, emulując w ten sposób rozproszenie ich w przestrzeni pogłosowej.
●AIR Filter: Stosuje filtr do przychodzącego sygnału audio, a następnie stosuje wybieralny rodzaj zniekształceń i redukcji do przefiltrowanego sygnału.
●AIR Maximizer: Limiter opracowany specjalnie do profesjonalnego masteringu.
●AIR Noise Gate: Klasyczny efekt bramy z dedykowaną sekcją denoise, aby uzyskać gładszy efekt bramki z mniejszą słyszalnością.
●AIR Para EQ: Czterozakresowy equalizer parametryczny z czterema niezależnymi zakresami korektora.
●AIR Pitch Shifter: Transponuj wysokość przychodzącego dźwięku; szereg algorytmów zmiany wysokości zapewnia różne brzmienia do eksperymentowania.
●AIR Pumper: Tworzy rytmiczny efekt pompowania, podobny do kompresji sidechain, z możliwą do przypisania prędkością, głębokością i kształtem obwiedni.
●AIR Transient: Zwiększ dynamiczność dźwięku perkusji, zmniejsz poziom pogłosu lub zwiększ poziom sustain na gitarze basowej.
●AIR Tube Drive: Emuluje dźwięk odtwarzanego sygnału za pomocą lekko „przesterowanego” wzmacniacza lampowego, tworząc ciepłe, gładko brzmiące zniekształcenie.
Strona producenta: https://www.akaipro.com/akai-professional-greatly-expands-the-standalone-mpc-platform-with-release-of-mpc-2-4-update
polecane