Aktualizacja oprogramowania dla MPC Live oraz MPC X

20.02.2019  | Paweł Pruski
Aktualizacja oprogramowania dla MPC Live oraz MPC X

W ubiegłym tygodniu użytkownicy MPC Live oraz X otrzymali aktualizację sprzętu. Wśród wielu nowości pojawiło się m.in. 28 nowych efektów.

MPC Live oraz MPC X reprezentują nową linie produktów, które z założenia mają być następcami klasycznych maszyn perkusyjnych japońskiego producenta. Koncepcyjnie jest to powrót do korzeni a więc do urządzeń typu standalone (nie wymagających do działania komputera) oraz spora dawka nowych technologii. Szczególnie drugi z wymienionych elementów objawiający się poprzez zastosowanie dotykowego interfejsu oraz hybrydowego oprogramowania przełożył się na sporą rzeszę nowych użytkowników, którzy niekoniecznie mieli wcześniej kontakt z MPC. Od momentu pojawiania się na rynku firma Akai regularnie aktualizuje oprogramowanie - dodaje usprawnienia oraz poprawia wszelkie błędy. W ostatniej aktualizacji (2.4) przyszedł czas na spory zastrzyk nowych efektów oraz wtyczek.

Lista zawierająca nowości wygląda następująco.

Efekty (FX z Pro Tools):

AIR Distortion: Natychmiast nadaje kolorytu do sygnałów audio w wielu trybach i skalowalnych ilościach zniekształceń.
AIR Enhancer: Poprawia niskie i wysokie szerokopasmowe częstotliwości sygnału audio.
AIR Ensemble: Stosuje płynne, migoczące efekty modulacji do wybranego sygnału audio.
AIR Filter Gate: Wysoko ceniona wtyczka, która przesyła sygnał audio w rytmiczne wzory staccato ze zmiennym filtrowaniem, amplitudą i panoramowaniem.
AIR Flanger: Stosuje krótkie opóźnienie modulacji do wybranego sygnału audio.
AIR Freq Shift: Przesuwa indywidualne częstotliwości sygnału audio, tworząc niepowtarzalny efekt.
AIR Fuzz-Wah: Dodaje kolorytu do sygnału audio z różnymi typami i różnymi ilościami zniekształceń przypominających tranzystor
AIR Kill EQ: Natychmiastowe wyciszanie szerokiego pasma niskich, średnich i wysokich częstotliwości niezależnie od sygnału audio – popularny efekt dla DJ-ów i jest powszechnie słyszany we współczesnej produkcji muzyki elektronicznej.
AIR Lo-Fi: Bit-crush, down-sample, klip i poprawka wybranego sygnału wejściowego.
AIR Multi-chorus: Stosuje bujne i złożone efekty Chorus do sygnału audio.
AIR Non-Linear Reverb: Stosuje specjalny bramkowany lub odwrócony efekt pogłosu na sygnał audio, tworząc syntetyczny, przetworzony nastrój.
AIR Phase: Ustala stadium dla sygnału dźwiękowego do pożądanego brzmienia „wooshy”, „squishy”.
AIR Reverb: Stosuje pogłos do sygnału audio, tworząc poczucie przestrzeni lub przestrzeni – idealne dla efektu. Umoliwia wysyłanie wstawek lub wstawianie efektów głównych.
AIR Spring Reverb: Wierna emulacja klasycznego wiosennego pogłosu.
AIR Stereo Width: Przydatna wtyczka zapewniająca szerszą obecność stereo w źródłowym dźwięku
AIR Talkbox: Natychmiast dodaje rezonanse głosowe do wybranych sygnałów audio.

12 nowych wtyczek:

AIR Channel Strip: Specjalnie napisane dla MPC łączy wiele sekcji z superszybkim interfejsem, aby uzyskać niesamowite rezultaty. Sekcja wyrównania zawiera filtr górnoprzepustowy, niską półkę, wysoką półkę i w pełni parametryczne środkowe pasmo. Sekcja dynamiki zawiera kompresor AIR i algorytmy bramek, które doskonale nadają się do osiągania twardych odgłosów bębnów.
AIR Compressor: Podstawa produkcji. Użyj tego kompresora, aby zmienić zakres dynamiczny sygnału, automatycznie zmniejszając jego wzmocnienie, jeśli przekracza określony poziom.
AIR Delay: Klasyczne opóźnienie stereo ze ścieżką sprzężenia zwrotnego, w której znajduje się filtr do kształtowania tonacji powtórzeń. Parametry Ratio i Width umożliwiają uzyskanie szerokiego zakresu stereofonicznych efektów opóźnienia.
AIR Diff Delay: Opóźnienie efektu linii, który jest zsynchronizowany z tempem sesji i wykorzystuje regulowaną ilość dyfuzji, emulując w ten sposób rozproszenie ich w przestrzeni pogłosowej.
AIR Filter: Stosuje filtr do przychodzącego sygnału audio, a następnie stosuje wybieralny rodzaj zniekształceń i redukcji do przefiltrowanego sygnału.
AIR Maximizer: Limiter opracowany specjalnie do profesjonalnego masteringu.
AIR Noise Gate: Klasyczny efekt bramy z dedykowaną sekcją denoise, aby uzyskać gładszy efekt bramki z mniejszą słyszalnością.
AIR Para EQ: Czterozakresowy equalizer parametryczny z czterema niezależnymi zakresami korektora.
AIR Pitch Shifter: Transponuj wysokość przychodzącego dźwięku; szereg algorytmów zmiany wysokości zapewnia różne brzmienia do eksperymentowania.
AIR Pumper: Tworzy rytmiczny efekt pompowania, podobny do kompresji sidechain, z możliwą do przypisania prędkością, głębokością i kształtem obwiedni.
AIR Transient: Zwiększ dynamiczność dźwięku perkusji, zmniejsz poziom pogłosu lub zwiększ poziom sustain na gitarze basowej.
AIR Tube Drive: Emuluje dźwięk odtwarzanego sygnału za pomocą lekko „przesterowanego” wzmacniacza lampowego, tworząc ciepłe, gładko brzmiące zniekształcenie.

Strona producenta: https://www.akaipro.com/akai-professional-greatly-expands-the-standalone-mpc-platform-with-release-of-mpc-2-4-update

Star icon
Produkty miesiąca
Earthworks SR117 - mikrofon pojemnościowy wokalny
Sennheiser HD 490 PRO Plus - słuchawki studyjne
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó