Więcej...

Vermona DRM1 MKIII - analogowe brzmienie bez kompromisów

18.06.2019  | Michał Gałczewski vel Tweak
Vermona DRM1 MKIII  - analogowe brzmienie bez kompromisów

W każdym studio, w którym domeną są analogowe sprzęty, często można znaleźć syntezatory perkusyjne. Vermona DRM1 MKIII jest jednym z urządzeń pozwalających na bardzo szerokie poszukiwania brzmienia.

Syntezator jest w pełni analogowy. Posiada wyjścia dla sumy Stereo kanałów oraz dedykowane wyjścia dla każdego z dostępnych brzmień. Do integracji w studio mamy też wejście Midi oraz Midi Thru. Vermona jest dostępna z wejściami Trig, dzięki którym można łączyć ją z systemami modularnymi oraz analogowymi sekwencerami. Syntezator składa się z 8 kanałów, "torów syntezy", z których każdy posiada aż 7 edytowalnych parametrów oraz ustawienia panoramy i głośności:

* Kick - charakterystycznym parametrem jest Waveshaper oraz Decay, który potrafi być bardzo długi (808 style)
* Drum 1 - posiada ciekawe parametry dla syntezy FM, pozwala uzyskać niesamowicie organiczne brzmienia
* Drum 2 - kopia kanału Drum 1, dzięki parametrowi Waveshaper (sinus - kwadrat) można podróżować od “okrągłego” brzmienia do “metalicznych” dźwięków
* Multi - w prostszych maszynach uznany byłby za Rimshot; Vermona DRM1 MKIII oferuje nam aż trzy (!) równoległe oscylatory, których wysokość brzmienia można ustawić niezależnie; przy parametrze Decay ustawionym na najdłuższy czas wybrzmiewania możemy eksperymentować z wielowarstwowym brzmieniem; wykorzystać je można nawet w kompozycjach ambientowych
* Snare - posiada parametry, które zmieniają jej brzmienie od krótkiego i wypełnionego szumem do bardziej “okrągłego”, brzmiącego podobnie do drewnianych klawesów; dostępny jest też parametr Reverb
* Hi hat 1 - dzięki osobnym Midi CC może być odpalany jako Closed lub Open hat; dzięki specjalnemu silnikowi syntezy i parametrom, uważany jest za jeden z lepiej brzmiących "hatów" na rynku
* Hi hat 2 - kopia kanału Hi hat 1, która dzięki rozległej edycji może brzmieć zupełnie inaczej
* Clap - posiada parametry takie, jak: Filter, Resonance, Highpass, Decay, Reverb oraz Clap zwiększający lub zmniejszający słyszalny "klask" w spektrum całego brzmienia

Vermona DRM1 MKIII jest syntezatorem o bardzo rozbudowanej edycji brzmienia. Brak możliwości zapisywania parametrów może przeszkadzać, niemniej jednak skłania do eksperymentów. Vermona DRM1 MKIII dzięki syntezie FM sprawdzi się nie tylko w cięższych gatunkach, ale będzie równie dobra w lekkich kompozycjach eksperymentalno-ambientowych. Dla uzyskania ciekawszych rezultatów istnieje możliwość wpięcia efektu zewnętrznego w każdy z osobnych kanałów. Poszczególne wyjścia dla głosu działają jako Insert - wystarczy kabel Y, aby eksperymentować np. z kostkami gitarowymi. Vermona DRM1 MKII jest sprzętem studyjnym, którego konstrukcja umożliwia umieszczenie w 19’’ racku.