Rozwiązanie konkursu ROE 2019
Poziom prac nadesłanych w tym roku był wyjątkowo wysoki i praktycznie każda miała w sobie to coś, co mogło jej zapewnić zwycięstwo. Niemniej wśród tych wszystkich świetnych nagrań trzeba było wyłonić najlepsze.
W tym roku wygrał Damian Fuks, którego utwór to w zasadzie dobrze umotywowane podanie o przyjęcie na zajęcia ROE, tyle tylko, że w postaci hip-hopowej. Uwagę zwraca sprawnie wyprodukowany wokal, bardzo czytelny, choć nieco zbyt jasny.
Nie można też nie wspomnieć o kilku innych pracach, które zwróciły uwagę jury. Asia Gryz nadesłała efektownie podany, popowo-chilloutowy numer, w którym wszystko jest na swoim miejscu, tak jak trzeba i wtedy, kiedy trzeba. Można się jedynie zastanawiać, czy akustyczne brzmienie bębnów było trafną decyzją aranżacyjną. Łukasz Rajski zmiksował Watahę wilków – klasyczną gitarową piosenkę zawierającą emocjonalny wokal i ciekawie brzmiącą partię saksofonu. Mamy tu dobrze zbalansowane instrumenty, a cały miks utrzymano w stylistyce retro. Jak na współczesne standardy jest nieco zbyt ostro i zbyt wąsko, ale koncepcja bardzo interesująca.
Dominik Mazgaj nadesłał utwór JogliDogli Emily – poruszającą kompozycję, zwłaszcza gdy znamy tło jej powstania. Technicznie sprawna, zaskakująca wieloma zwrotami aranżacyjnymi i pomysłowa, choć nie nowatorska. Mateusz Piotrowski odpowiedzialny jest za Control – stylistycznie osadzony w latach 80., ale zaaranżowany bardzo współcześnie utwór w klimacie synthwave z efektowną solówką gitary i ciekawą formą. W pogoni za muzyczną energią nieco przekompresowany i pozbawiony oddechu w dole pasma, ale są to rzeczy, które dość łatwo skorygować w miksie.
polecane