A_GIM stworzył soundtrack do gry

30.09.2020 
A_GIM stworzył soundtrack do gry fot. Piotr Nykowski

A_GIM wraca z nowym materiałem. Tym razem założyciel formacji Öszibarack i Nervy, a ostatnio jedna z kluczowych postaci polskiej sceny techno, nagrał soundtrack do gry This is the Zodiack Speaking.

- Do nagrania tego soundtrack'u używałem zarówno narzędzi z cyfrowego środowiska produkcyjnego jak i hardware'u - mówi Agim Dżeljilji - Jeśli chodzi o hardware to był to m.in. Sequential Prophet-6, Roland Juno-6, Roland SH-101, oraz Yamaha DX. W kwestii oprogramowania natomiast bazowałem na NI Kontakt, używając biblioteki Sample Logic Cinemorphx, oraz Spitfire Albion. Do tego dochodził jeszcze znakomity wirtualny syntezator NI MONARK. Moim głównym DAW-em był Logic X. Na nim aranżowałem, edytowałem i miksowałem ścieżki. Dodatkowo, czasem sięgałem do systemu modularnego, gdzie wykorzystywałem takie moduły jak choćby Schippmann CS-8 Omega-Phi II VCO, 4ms Spectral Multiband Resonator, czy Mutable Instruments Clouds. Całość zmiksowałem i przekazalem w stemach do dalszego miksu i masteringu Karolowi Mozgawie aka Deas.

This is the Zodiac Speaking to oparty na faktach thriller psychologiczny, w którym gracz wciela się w rolę dziennikarza Roberta Hartnella. Bohater wchodzi w konfrontację z enigmatycznym, seryjnym mordercą, czyli tytułowym Zodiakiem. Współscenarzystą gry jest popularny pisarz i laureat Paszportu Polityki, Łukasz Orbitowski. Za reżyserię odpowiada Krzysztof Grudziński, a produkcją zajęła się firma Punch Punk.

Choć wizualna strona gry nawiązuje do stylistyki filmów z lat 60-tych i 70-tych, punktem odniesienia do jej soundtracku jest muzyka z lat osiemdziesiątych i filmy klasy B. Główną inspiracją dla A_GIM-a była twórczość Johna Carpentera, a zwłaszcza ścieżka do filmu Escape From New York. Brzmienie ścieżki dźwiękowej This is the Zodiac Speaking wzbogacają także etniczne elementy, które nawiązują do albańskich korzeni Agima. O tym, wokół jakiego klimatu starał się oscylować artysta, wiele mówią singlowe Gallows Part I i Part II. W minimalistyczne, oparte na ambientowym brzmieniu tło artysta zręcznie wplata partie klawiszowe i serię dudniących basów. Efekt takiego połączenia ma w sobie wiele z niepokojącego, ilustracyjnego synthwave’u, ale równie blisko mu do zamglonej, undergroundowej elektroniki.

Za wydanie soundtracku w wersji cyfrowej i na winylu odpowiada [PIAS] Eastern And Europe.

Star icon
Produkty miesiąca
Electro-Voice ZLX G2 - głośniki pro audio
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó