Aktualizacja syntezatora granularnego Tempera

26.06.2024 
Aktualizacja syntezatora granularnego Tempera

Po ubiegłorocznej prezentacji Tempera, która przyciągnęła uwagę muzycznej publiczności zgromadzonej na SUPERBOOTH23 w Berlinie, Beetlecrab z dumą przedstawia aktualizację oprogramowania do wersji 2.0 — ostatecznie ulepszając swój innowacyjny, butikowy sprzętowy syntezator granularny, który pozwala na pełne, praktyczne podejście zarówno do występów na żywo, jak i do projektowania dźwięku, z licznymi nowymi funkcjami i poprawkami błędów, aby usprawnić i zoptymalizować jego przepływ pracy, jednocześnie rozszerzając jego możliwości — od 25 czerwca...

Jako wielopróbkowy, 16-głosowy polifoniczny syntezator granularny, który pozwala na pełne, praktyczne podejście zarówno do występów na żywo, jak i do projektowania dźwięku, Tempera zachęca swoich użytkowników do mieszania tonów jak farb na płótnie dzięki doskonałemu przetwarzaniu dźwięku — intuicyjnie wchodząc w interakcję z kompaktowym, solidnie zbudowanym pudełkiem, aby dosłownie wywoływać dźwięki spod ich palców. Tempera może być postrzegana jako osiem równoległych ścieżek stereo, które są ułożone obok siebie w kolumnach, tworząc rodzaj dwuwymiarowej powierzchni taśmy, gdzie palce stają się „generatorami” (lub tzw. Emitterami) jednej lub więcej „głowic taśmowych” (Grains) poruszających się po powierzchni. Wspomniana powierzchnia to w rzeczywistości w pełni polifoniczny, czuły na dotyk interfejs kontrolny (TouchGrid), na którym umieszczane są Emittery, wytwarzając strumienie Grains; osiem próbek audio jest ułożonych w tych kolumnach, innymi słowy, co skutkuje tysiącami Grains przemieszczającymi się po powierzchni, aby tworzyć poszatkowane breakbeaty, delikatne chmury granularne, dramatyczne partytury orkiestrowe i bujne pejzaże dźwiękowe — wszystko to jednocześnie — podczas umieszczania i przesuwania Emitterów na TouchGrid. Potężny silnik granularny Tempera może produkować chaotyczne rozproszenia, pętle, ruchy i zorganizowane rytmy. I wszystko to z precyzyjnym przesuwaniem lub szerokimi rozpyleniami — wracając do analogii malowania na płótnie z doskonałym przetwarzaniem dźwięku.

Beetlecrab, jednakże, nie spoczywa na laurach, a aktualizacja oprogramowania do wersji 2.0 dla Tempera była tworzona przez trzy miesiące, poprawiając już zaawansowany sprzętowy syntezator granularny dzięki licznym nowym funkcjom i poprawkom błędów, aby usprawnić i zoptymalizować jego przepływ pracy, jednocześnie rozszerzając jego możliwości: poziom wysyłki efektów przed Emitterami — pozwala na regulację ilości efektów stosowanych do każdego Emittera, na przykład dla lepszego rozdzielenia dźwięków perkusyjnych i tonalnych, a także ułatwia warstwowanie złożonych dźwięków; względne przesuwanie w osiach X i Y — Grains mogą być przesuwane w dwóch wymiarach na powierzchni TouchGrid z największą łatwością, co jest doskonałym połączeniem z samą koncepcją Tempera; regulowane kolory LED (diody elektroluminescencyjne) i Emitterów — użytkownicy mogą dostosować wygląd Tempera do swoich potrzeb, w tym lepsze rozdzielenie dla osób z daltonizmem; ulepszona klawiatura pokładowa — nowy chromatyczny układ klawiatury przypominający pianino z lepszą użytecznością i wyraźnym wizualnym sprzężeniem zwrotnym dla samodzielnej pracy; ulepszony przypadkowy detune Grains — może teraz być kwantyzowany do kwint, oktaw lub obu, co zapewnia naturalny połysk lub dodatkową harmonię; ulepszony pogłos — nowy algorytm zapewnia bogatsze i gładsze odbicia, a także szybsze właściwości dyfuzji, które są idealne do tworzenia bujnych i szerokich pejzaży dźwiękowych; podwojenie liczby modulatorów na głos z pięciu do dziesięciu — umożliwiając tym samym dwa razy więcej modulacji jednocześnie, a także ulepszoną wizualizację modulatorów — lepsze wizualne sprzężenie zwrotne pomaga wyjaśnić ich wizualne zachowanie; stabilna i niezawodna synchronizacja zegara MIDI (Musical Instrument Digital Interface) — poprawiona detekcja BPM (Beats Per Minute) zegara, nawet z niestabilnymi sekwencerami, dzięki czemu Tempera synchronizuje się dobrze z innym sprzętem; szybkie zapisywanie Canvas — przydatny i szybki skrót do zapisywania projektów; skrót do edycji Emitterów — ułatwia edycję, cykliczne przechodzenie i organizowanie konfiguracji Emitterów; nowy parametr Global MIDI channel — łatwa integracja Tempera z większym setupem, umożliwiająca przed-Emitterowe kanały MIDI; i wreszcie, ale nie mniej ważne, ulepszony delay — dodany tryb kropkowany wraz z płynniejszym koloryzowaniem filtra.

„To największa aktualizacja jak dotąd — jak trzy zapakowane w jedną.” Tak mówi Andre Sklenar z Beetlecrab, dodając: „Najważniejsza była opinia społeczności Tempera.”

Społeczność jest najwyraźniej bardzo ważna dla Beetlecrab, co jest dodatkowo potwierdzone przez jednoczesne ogłoszenie, że ich Galeria (https://gallery.beetlecrab.audio/patches/) — przestrzeń online dedykowana użytkownikom do tworzenia patchy, oferująca miejsce do pobierania, eksploracji i dzielenia się twórczością — wychodzi z fazy BETA i jest teraz dostępna dla wszystkich jako źródło kreatywności i inspiracji.

Tempera jest dostępna do zakupu — w cenie 670,00 EUR w UE (plus koszty wysyłki i VAT)/720,00 USD do USA (plus koszty wysyłki i podatek importowy)/670,00 EUR do Wielkiej Brytanii (plus koszty wysyłki i VAT)/670,00 EUR na całym świecie (plus koszty wysyłki i podatek importowy) — bezpośrednio od Beetlecrab z czterotygodniowym czasem realizacji zamówienia TUTAJ

Star icon
Produkty miesiąca
Sennheiser MD 421 Kompakt
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó