Aktualizacja syntezatora granularnego Tempera

26.06.2024 
Aktualizacja syntezatora granularnego Tempera

Po ubiegłorocznej prezentacji Tempera, która przyciągnęła uwagę muzycznej publiczności zgromadzonej na SUPERBOOTH23 w Berlinie, Beetlecrab z dumą przedstawia aktualizację oprogramowania do wersji 2.0 — ostatecznie ulepszając swój innowacyjny, butikowy sprzętowy syntezator granularny, który pozwala na pełne, praktyczne podejście zarówno do występów na żywo, jak i do projektowania dźwięku, z licznymi nowymi funkcjami i poprawkami błędów, aby usprawnić i zoptymalizować jego przepływ pracy, jednocześnie rozszerzając jego możliwości — od 25 czerwca...

Jako wielopróbkowy, 16-głosowy polifoniczny syntezator granularny, który pozwala na pełne, praktyczne podejście zarówno do występów na żywo, jak i do projektowania dźwięku, Tempera zachęca swoich użytkowników do mieszania tonów jak farb na płótnie dzięki doskonałemu przetwarzaniu dźwięku — intuicyjnie wchodząc w interakcję z kompaktowym, solidnie zbudowanym pudełkiem, aby dosłownie wywoływać dźwięki spod ich palców. Tempera może być postrzegana jako osiem równoległych ścieżek stereo, które są ułożone obok siebie w kolumnach, tworząc rodzaj dwuwymiarowej powierzchni taśmy, gdzie palce stają się „generatorami” (lub tzw. Emitterami) jednej lub więcej „głowic taśmowych” (Grains) poruszających się po powierzchni. Wspomniana powierzchnia to w rzeczywistości w pełni polifoniczny, czuły na dotyk interfejs kontrolny (TouchGrid), na którym umieszczane są Emittery, wytwarzając strumienie Grains; osiem próbek audio jest ułożonych w tych kolumnach, innymi słowy, co skutkuje tysiącami Grains przemieszczającymi się po powierzchni, aby tworzyć poszatkowane breakbeaty, delikatne chmury granularne, dramatyczne partytury orkiestrowe i bujne pejzaże dźwiękowe — wszystko to jednocześnie — podczas umieszczania i przesuwania Emitterów na TouchGrid. Potężny silnik granularny Tempera może produkować chaotyczne rozproszenia, pętle, ruchy i zorganizowane rytmy. I wszystko to z precyzyjnym przesuwaniem lub szerokimi rozpyleniami — wracając do analogii malowania na płótnie z doskonałym przetwarzaniem dźwięku.

Beetlecrab, jednakże, nie spoczywa na laurach, a aktualizacja oprogramowania do wersji 2.0 dla Tempera była tworzona przez trzy miesiące, poprawiając już zaawansowany sprzętowy syntezator granularny dzięki licznym nowym funkcjom i poprawkom błędów, aby usprawnić i zoptymalizować jego przepływ pracy, jednocześnie rozszerzając jego możliwości: poziom wysyłki efektów przed Emitterami — pozwala na regulację ilości efektów stosowanych do każdego Emittera, na przykład dla lepszego rozdzielenia dźwięków perkusyjnych i tonalnych, a także ułatwia warstwowanie złożonych dźwięków; względne przesuwanie w osiach X i Y — Grains mogą być przesuwane w dwóch wymiarach na powierzchni TouchGrid z największą łatwością, co jest doskonałym połączeniem z samą koncepcją Tempera; regulowane kolory LED (diody elektroluminescencyjne) i Emitterów — użytkownicy mogą dostosować wygląd Tempera do swoich potrzeb, w tym lepsze rozdzielenie dla osób z daltonizmem; ulepszona klawiatura pokładowa — nowy chromatyczny układ klawiatury przypominający pianino z lepszą użytecznością i wyraźnym wizualnym sprzężeniem zwrotnym dla samodzielnej pracy; ulepszony przypadkowy detune Grains — może teraz być kwantyzowany do kwint, oktaw lub obu, co zapewnia naturalny połysk lub dodatkową harmonię; ulepszony pogłos — nowy algorytm zapewnia bogatsze i gładsze odbicia, a także szybsze właściwości dyfuzji, które są idealne do tworzenia bujnych i szerokich pejzaży dźwiękowych; podwojenie liczby modulatorów na głos z pięciu do dziesięciu — umożliwiając tym samym dwa razy więcej modulacji jednocześnie, a także ulepszoną wizualizację modulatorów — lepsze wizualne sprzężenie zwrotne pomaga wyjaśnić ich wizualne zachowanie; stabilna i niezawodna synchronizacja zegara MIDI (Musical Instrument Digital Interface) — poprawiona detekcja BPM (Beats Per Minute) zegara, nawet z niestabilnymi sekwencerami, dzięki czemu Tempera synchronizuje się dobrze z innym sprzętem; szybkie zapisywanie Canvas — przydatny i szybki skrót do zapisywania projektów; skrót do edycji Emitterów — ułatwia edycję, cykliczne przechodzenie i organizowanie konfiguracji Emitterów; nowy parametr Global MIDI channel — łatwa integracja Tempera z większym setupem, umożliwiająca przed-Emitterowe kanały MIDI; i wreszcie, ale nie mniej ważne, ulepszony delay — dodany tryb kropkowany wraz z płynniejszym koloryzowaniem filtra.

„To największa aktualizacja jak dotąd — jak trzy zapakowane w jedną.” Tak mówi Andre Sklenar z Beetlecrab, dodając: „Najważniejsza była opinia społeczności Tempera.”

Społeczność jest najwyraźniej bardzo ważna dla Beetlecrab, co jest dodatkowo potwierdzone przez jednoczesne ogłoszenie, że ich Galeria (https://gallery.beetlecrab.audio/patches/) — przestrzeń online dedykowana użytkownikom do tworzenia patchy, oferująca miejsce do pobierania, eksploracji i dzielenia się twórczością — wychodzi z fazy BETA i jest teraz dostępna dla wszystkich jako źródło kreatywności i inspiracji.

Tempera jest dostępna do zakupu — w cenie 670,00 EUR w UE (plus koszty wysyłki i VAT)/720,00 USD do USA (plus koszty wysyłki i podatek importowy)/670,00 EUR do Wielkiej Brytanii (plus koszty wysyłki i VAT)/670,00 EUR na całym świecie (plus koszty wysyłki i podatek importowy) — bezpośrednio od Beetlecrab z czterotygodniowym czasem realizacji zamówienia TUTAJ

Star icon
Produkty miesiąca
Neumann KH 150 AES67 - aktywny monitor studyjny
KRK ROKIT 5 G5 - monitory aktywne bliskiego pola
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó