Rozwiązania Sennheiser i Neumann na gali Grammy Awards

The Weeknd i Lady Gaga skorzystali z rozwiązań Sennheiser i Neumann podczas swoich występów na 67. gali rozdania nagród Grammy.
Wieczór wypełniony był występami gwiazd, w tym The Weeknd, Shakiry, Lady Gagi, Janelle Monáe, Cynthii Erivo i Shaboozey. Artyści ci wybrali rozwiązania mikrofonowe Sennheiser i Neumann, w tym bezprzewodowy system Digital 6000.
Najważniejszym momentem wieczoru był popis The Weeknd, który dał niespodziewany występ, zapowiedziany przez CEO Recording Academy Harvey'a Masona jr. Artysta wykonał dwa nowe utwory, Cry For Me i Timeless z niedawno wydanego albumu Hurry Up Tomorrow. Podczas swojego występu skorzystał z kapsuły MD 5235 na mikrofonie SKM 5200-II z odbiornikiem EM 3732, co zapewniło bezproblemowy przebieg widowiska.
Wśród godnych uwagi występów znalazło się show królowej muzyki latynoskiej Shakiry, która zdobyła czwartą nagrodę Grammy za album Las Mujeres Ya No Lloran. Jej utwory Ojos Así i Shakira: Bzrp Music Sessions, Vol. 53 były napędzane przez serię Digital 6000 firmy Sennheiser i kapsułę MM 435.
Równie inspirujący był występ Janelle Monáe. Piosenkarka oddała hołd zmarłemu Quincy Jonesowi wykonując hit Michaela Jacksona Don’t Stop ‘Til You Get Enough. Artystka zaczęła swój występ na scenie, po czym wybiegła na widownię, tańcząc na stole, rzucając komuś mikrofon, a następnie biegnąc około 35 metrów z powrotem na scenę. Była to wymagająca technicznie sekwencja, która trwała nieprzerwanie, podczas gdy używano bezprzewodowego systemu Digital 6000. Kolejną artystką była Cynthia Erivo, której towarzyszył Herbie Hancock - duet zaprezentował Fly Me To The Moon – piosenkę zaaranżowaną przez Jonesa w 1964 roku dla Franka Sinatry i Counta Basiego. Dzięki kapsule Neumann KK 205, mikrofonowi SKM 6000 i odbiornikowi EM 6000, głos Erivo był niesamowity.
Lady Gaga, która zdobyła tego wieczoru Grammy za swój singiel z Bruno Marsem Die With A Smile, wyszła na scenę z Bruno, aby wykonać cover California Dreamin’. Występ opierał się na kapsule MD 5235, mikrofonie SKM 5200-II i bezprzewodowym odbiorniku EM 3732, dzięki czemu potężny głos gwiazdy mógł zabłysnąć krystalicznie czystym dźwiękiem.
Debiutujący wokalista Shaboozey wykorzystał swój czas podczas występów Best New Artist jako okazję do wykonania swoich twangowych hitów - Good News i nominowanego do nagrody Grammy A Bar Song (Tipsy). Podobnie jak w przypadku występów Monáe i Erivo, uzyskanie spójnego brzmienia nie było łatwym zadaniem ze względu na złożone sekwencje z udziałem kilku artystów,
wiele szybkich zmian i wiele lokalizacji na scenie i wokół niej. Na szczęście jednak dzięki Digital 6000 wszystko brzmiało perfekcyjnie.
„W ciągu ostatnich kilku lat mikrofony Sennheiser i Neumann działały niesamowicie. Mają piękną kierunkowość i możliwości, które pasują do tego, co potrafią. Ich zdolność adaptacji i różne środowiska, w których można je zastosować, dają niezawodny, świetnie brzmiący efekt. To najgorsze okoliczności, w których można umieścić mikrofon, a one po prostu działają wszędzie” - podsumował inżynier muzyki John Harris, który miksuje transmisje Grammy od 1989 roku.