Audified ToneSpot Acoustic Pro/Bass Pro - wirtualne tory sygnałowe
Najnowsze procesory czeskiej firmy Audified to rozwiązania typu „wszystko w jednym”, przeznaczone do kompleksowej obróbki sygnałów akustycznych (w przypadku ToneSpot Acoustic Pro) oraz basowych (w ToneSpot Bass Pro).
Obie wtyczki to doskonałe przykłady narzędzi dla zapracowanych, którzy nie mają zbyt dużo czasu na precyzyjną obróbkę sygnału i oczekują konkretnych, optymalnych brzmieniowo efektów. W obu przypadkach mamy też do dyspozycji wersje Express – okrojone funkcjonalnie do postaci preset-playerów z wersji Pro. Wtyczki dostępne są dla komputerów PC i Mac, w wersjach VST, AU oraz AAX.
Audified ToneSpot Bass Pro
ToneSpot Bass Pro oferuje 9 modułów przetwarzania: zestaw filtrów kształtujących Character; generator subbasu SBG; lampowe nasycanie Saturation; 8-pasmowy korektor Shaping; wolno działający kompresor równoległy Punch; dwa wąskie filtry Surgery; szybki kompresor Smash; sekcję Effects, zawierającą Octaver, Auto-Wah i efekt modulacyjny (dwa ostatnie mogą działać w synchronizacji do tempa projektu) oraz wielopasmowy procesor dynamiki Finalizer. Ponadto mamy wejściowy i wyjściowy moduł automatycznej kontroli poziomu sygnału AGC, możliwość automatycznej kalibracji poziomów i wybór kanału wejściowego L, R lub L/R. Jest to o tyle istotne, że procesor nie przetwarza wejściowych sygnałów stereo, zawsze konwertując je do postaci mono.
Kosztujące 49 USD wersje Express są w istocie odtwarzaczami presetów z wersji Pro, dającymi możliwość kontroli nad poziomami oraz podstawowymi funkcjami efektów.
Wszędzie tam, gdzie zależy nam na szybkim uzyskaniu konkretnego efektu korekcji i kompresji, które możemy dodatkowo wzbogacić o subharmoniczne, nasycenie i jakiś intrygujący dźwięk typu octaver, wah lub chorus, tam TSBP bardzo dobrze spełnia zadanie. Podczas pracy nie jest zbyt oszczędny, jeśli chodzi o moc obliczeniową (ok. 5% w MacBook Pro). Nie możemy też zmieniać kolejności modułów, omijać ich i nie mamy ogólnej regulacji Wet/Dry. Warto również pamiętać, że włączenie AGC na wejściu wpływa na charakter efektu saturacji. Wszystkie moduły ukierunkowane są głównie na pracę z partią basu elektrycznego bądź syntetycznego, ale nie powinno nas to powstrzymywać przed eksperymentowaniem z innymi sygnałami, np. gitary lub instrumentów perkusyjnych.
Audified ToneSpot Acoustic Pro
ToneSpot Acoustic Pro ma niemal identyczną konstrukcję jak wersja basowa, ale jego filtry, korektory, kompresory i efekty zostały dopasowane do pracy z brzmieniami instrumentów akustycznych – od banjo po wiolonczelę, także z uwzględnieniem ustawień uniwersalnych, które mogą obejmować praktycznie wszystko. Co oczywiste, nie ma tu generatora subharmonicznych, nazwy (a także zakresy) filtrów dostosowano do źródeł akustycznych, a sekcja efektów poza modulacją ma delay, pogłos i tremolo. W tym przypadku mamy już możliwość ominięcia każdego modułu niezależnie i odnoszę wrażenie, że lada moment funkcja ta pojawi się także w Bass Pro.
Podsumowanie
Nasze spostrzeżenia
+ sprawnie wykonane procesory typu „wszystko w jednym”+ ukierunkowanie na pracę z konkretnymi sygnałami znacząco przyspiesza obsługę
- praca z sygnałami wejściowymi w trybie mono
- brak regulacji Wet/Dry na sumie
Zakres zastosowań
- funkcjonalne procesory przeznaczone głównie do pracy na ścieżkach zawierających monofoniczne partie basu oraz instrumentów akustycznych
Informacje
Kompatybilność | PC, Mac |
Format | VST 2.4, VST 3, AU, AAX |
cena | 99 USD |
Producent | Audified |