Najnowsza porcja darmowych wtyczek!

29.03.2021 
Najnowsza porcja darmowych wtyczek!

Świeża porcja bezpłatnych wtyczek do wzięcia! Z pewnością każdy kto czekał na kolejną jakościową paczkę pełną freeware'u będzie zadowolony.

Surge-Synth-Team Stochas

Stochas funkcjonuje na rynku od 2016, jeszcze wtedy w wersji komercyjnej, udostępnianej przez Audio Vitamins. Na jego bazie Andrew Shakinovsky stworzył wtyczkę JSFX (dla programu Reaper), nosząca nazwę Stochasticizer. Jakiś czas potem Andrew oraz Dave Clissold z Audio Vitamins rozpoczęli współpracę nad wtyczką dla wszystkich programów DAW, ale ponieważ brakowało im czasu na wersję komercyjną, udostępnili ją jako open source. Jest to probabilistyczny, polifoniczny i polirytmiczny sekwencer krokowy i generator akordów. Możemy w nim programować wiele dźwięków na jeden krok, także z uwzględnieniem tonacji, a podczas odtwarzania sekwencer wyzwoli jeden z nich lub cały akord, w zależności od tego, jak zdefiniujemy prawdopodobieństwo wystąpienia konkretnych zdarzeń. Pozwala wprowadzać też różnego typu zmienne, jak przesunięcia czasowe, długość poszczególnych nut czy różny poziom velocity. Zdarzenia można programować bezpośrednio we wtyczce lub nagrywać za pomocą zewnętrznego kontrolera MIDI.

Stochas oferuje cztery niezależne warstwy, a każda z nich może pracować w innym metrum, z różną długością sekwencji, parametrami wyzwalania nut, a także na innym kanale MIDI. Co więcej, nuty na poszczególnych warstwach są widoczne także na innych (z regulowaną przeźroczystością), zatem bardzo łatwo możemy tworzyć partie kompatybilne harmonicznie. Dla każdej z warstw istnieje możliwość programowania do ośmiu paternów, którym – podobnie jak samym warstwom – możemy nadawać indywidualne nazwy. Do tego dochodzi pełne programowanie funkcjonalności MIDI we współpracy z zewnętrznym kontrolerem, możliwość wyboru kolorystyki interfejsu, definiowanie trybu randomizacji i wielu innych parametrów pracy.

Stochas może pracować jako wtyczka VST3/AU, a także jako samodzielny program dla PC i Mac.

https://stochas.org

Low Wave Studios Track24

Najnowsza wtyczka portugalskiej firmy Low Wave Studios to ciekawy, subtelnie działający emulator brzmienia taśmy magnetofonowej, ale bez wszystkich wad fizycznych tego nośnika. Nie ma zatem żadnych efektów falowania taśmy, szumów, nierównomierności pracy napędu i innych „smaczków” – jest jedynie dość uczciwe odzwierciedlenie charakteru dynamicznego oraz typowych zniekształceń zapisu i odczytu magnetycznego. Regulatorem Texture kontrolujemy poziom i zawartość parzystych i nieparzystych harmonicznych, których ilość definiujemy suwakiem Gain. W menu Tone mamy dostęp do 4 typów filtracji uwzględniających różne rodzaje taśmy oraz szybkości przesuwu. Przyciskiem 4x aktywujemy 4-krotne nadpróbkowanie, pozwalające uniknąć zjawiska aliasingu. Przed układem saturacji umieszczono przestrajane filtry górno- i dolnoprzepustowy, które pozwalają zawęzić pasmo sygnału. Kontrolka Dry/Wet definiuje proporcje między sygnałem czystym a przetworzonym.

Jak już wspomniano, wtyczka działa dość subtelnie, zatem najciekawsze efekty uzyskamy instalując kilka jej instancji na poszczególnych śladach lub grupach miksu.

https://lowwavestudios.com

Yuri Semenov Stereo

Od czasu pojawienia się genialnego procesora AudioFB Blanka zwracamy baczną uwagę na bezpłatne narzędzia pozwalające poszerzyć strukturę brzmieniową dźwięku. Okazuje się bowiem, że niezależni programiści potrafią mieć nowatorskie spojrzenie na ten, wydawać by się mogło, mocno oklepany temat. Podobnie jest z wtyczką Stereo – dość niepozorną, ale interesującą.

Zobacz także test wideo:
Universal Audio Volt 276 - interfejs audio/MIDI
Universal Audio Volt 276 - interfejs audio/MIDI
To, że Universal Audio dołączy do grupy producentów budżetowych interfejsów audio było niemal pewne. Otwartym natomiast pozostawało pytanie z czym i za ile.

Rzecz jest stara jak stereo w trybie Mid-Side, ale tutaj rozwiązana bardzo ciekawie. Dla składowych Mid i Side mamy oddzielne eliptyczne filtry górnoprzepustowe, przestrajane do 145 Hz dla Mid i do 245 Hz dla Side. Dużą gałką Frequency regulujemy częstotliwość filtru półkowego (100-650 Hz) działającego w odniesieniu do składowej różnicowej, bez wpływu na składową wspólną, pozwalającego oczyścić brzmienie kłopotliwego zazwyczaj niskiego środka. Z kolei kontrolkami Elliptic oraz Dimmension ustalamy proporcje między składowymi Mid i Side.

Wtyczka w wersji AU ma jeszcze kilka niedoróbek, ale to drobiazgi, w niczym nie umniejszające funkcjonalności tego ciekawego procesora przeznaczonego do pracy na torze sumy miksu.

www.facebook.com/yriisem

Owl O’Lantern Yoin Reverberator

Absolutnie unikalne i wyjątkowo kreatywne połączenie efektu chorusa z pogłosem i saturacją przechodzącą w zniekształcenie. Jeśli szukacie czegoś, co można określić mianem „takiego dziwnego, intrygującego pogłosu”, to właśnie znaleźliście. Najlepiej sprawdza się w przypadku gitar, ale działa znakomicie także na wokalu, syntezatorach, a nawet na basie i bębnach. Zwłaszcza, gdy chcecie wprowadzić klimat lat 90., rodem z północnego zachodu Stanów Zjednoczonych, a dokładnie z Seattle.

Kontrolki Speed i Depth definiują pracę chorusa, a Saturation i Crush odnoszą się do zniekształcenia i pogłosu, które tutaj działają wspólnie. Suwaki Tightness i Sparkle to filtry kształtujące charakter soniczny obu tych efektów, a Mix definiuje proporcję między sygnałem czystym a efektowym. Wyłączając ten efekt czujemy się, jakbyśmy wrócili z dalekiej, egzotycznej podróży, za którą od razu zaczynamy tęsknić...

Będąc na stronie dewelopera zwróćcie też uwagę na wtyczkę Fazu Bass Distortion, która pracując w trybie równoległym pozwala ożywić brzmienie nawet najbardziej anemicznego basu.

www.owlolantern.com

Star icon
Produkty miesiąca
Antelope Zen Go Synergy Core - interfejs audio
Apogee Symphony Desktop - interfejs audio
MIPRO MI 58 — cyfrowy system bezprzewodowy IEM
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó