Poznaliśmy zwycięzców konkursu na utwór z samplami SEPR
Kilka miesięcy temu informowaliśmy o konkursie organizowanym przez Instytut Adama Mickiewicza w którym należało przygotować kompozycje na bazie sampli z nagrań Studia Eksperymentalnego Polskiego Radia. Niedawno poznaliśmy zwycięzców konkursu, oraz wyróżnione utwory.
Zgodnie z informacjami, jakie otrzymaliśmy od organizatorów konkurs cieszył się dużym powodzeniem wśród producentów. - Otrzymaliśmy ponad 140 zgłoszeń - mówi Michał Mendyk z Instytutu Adama Mickiewicza - Większość to utwory z Polski, jednak wpłynęły również prace z Wielkiej Brytanii, USA, Włoch czy Rumunii - dodaje koordynator całego przedsięwzięcia. Przesłane utwory zostały ocenione przez pięcioosobowe jury, poza wspomnianym Michałem Mendykiem w jego skład weszli: Agnieszka Szydłowska (Polskie Radio 3), Bartosz Chaciński i Jacek Hawryluk (Polskie Radio 2), oraz zespół redakcyjny portalu The Quietus.
Zgodnie z zasadami konkursu wyróżniono trzy ze wszystkich przesłanych kompozycji. Pierwszym laureatem został Adrian Hindmarch, którego utwór scharakteryzowano w ten sposób: "utwór eklektyczny i wielowątkowy, nawiązujący do estetyki muzyki współczesnej lat 50., ale słychać tam również echa cyfrowego brzmienia z przełomu wieków XX i XXI".
Drugie wyróżnienie trafiło do zespołu Bad Progress. Jeszcze raz oddajemy głos organizatorom konkursu: "Ich utwór opowiada o przyszłości, która nigdy nie nadeszła: o utopijnych wizjach, które wprawiały w ruch rozwój powojennej technologii".
Ostatni z laureatów konkursu to Tymon Zaniewski, uczeń liceum w Gdańsku, którego poprosiliśmy o kilka słów komentarza - O konkursie dowiedziałem się od mojego mentora Wojciecha Wilka. Korzystałem już wtedy z udostępnionej na stronie Abletona paczki sampli SEPR, więc wejście w temat nie było dla mnie problemem - powiedział. A czy nagrania stworzone w ramach Studia Eksperymentalnego Radia mogą być interesujące dla dzisiejszych licealistów? - W związku z konkursem zacząłem czytać o historii Studia i temat od razu mnie zaciekawił. W twórczości SEPR bardziej od rezultatu ich twórczości podoba mi się proces jej powstawania i używanie nie muzycznego sprzętu do muzycznych zastosowań - odpowiada Tymon Zaniewski. Jak powiedział dopiero dwa lata temu "przesiadł się" z programu FL Studio na Ableton Live i zaczął "zgłębiać teorię muzyki i syntezy dźwięku". Wypatrujcie kolejnych produkcji od mieszkańca Trójmiasta, bo pracuje właśnie nad swoim debiutanckim albumem, a poniżej wyróżniona kompozycja.
Fakt, że konkurs został rozwiązany nie oznacza, że nie możecie już skorzystać z paczki starannie wyselekcjonowanych sampli, które wybrał i obrobił Marcin Staniszewski. Ponad 200 dźwięków ciągle dostępnych jest na oficjalnej stronie Abletona, albo bezpośrednio TUTAJ.
polecane