Oneohtrix Point Never - Age Of
Połamane, nieustannie zmieniające się wielopoziomowe struktury muzyczne Daniela Lopatina mogą robić wrażenie nawet na weteranach eksperymentalnej elektroniki. Zapomnijcie o ciepłych, analogowych brzmieniach. Na Age Of króluje cyfra.
Jeśli chcecie osiągnąć podobne pogięte i szkliste barwy, to warto zerknąć w stronę syntezatorów opartych na modelowaniu fizycznym, mających dużą „grywalność” i brzmiących jak prawdziwe instrumenty, przy możliwości ekstremalnej manipulacji charakterem dźwięku. Powyższe z łatwością pomogą Wam uzyskać nierealne, rozstrojone piano podobne do tego z Manifold albo szklisty klawesyn w tytułowym Age Of. Stawiałbym na wtyczki firmy Applied Acoustics Systems (ich Ultra Analog pomimo wieku wciąż pozostaje jedną z najlepszych propozycji w tym segmencie), albo instrumenty ze stajni Madrona Labs. Nie od parady byłby tu też stareńki sprzętowy Roland D-50 albo Yamaha DX7 wyposażona w jakiś sensowny kontroler MIDI. A skoro o kontrolerach mowa, to przy takich ekwilibrystycznych partiach instrumentów elektronicznych na pewno sprawdziłby się tutaj solidny kontroler wyposażony w protokół MPE w rodzaju Seaboarda firmy ROLI, Linnstrumentu Rogera Linna czy Joué J3 Essential. Oczywiście dana wtyczka musi obsługiwać MPE.