Więcej...

Uli Behringer przerywa milczenie

21.06.2018  | Piotr Lenartowicz
Uli Behringer przerywa milczenie

Szef firmy Behringer postanowił zabrać głos w sprawach o których na bieżąco informujemy od kilku dni. W swoim oświadczeniu odniósł się do sytuacji z serwisem Midifan a także złożonego pozwu przeciwko Dave Smith Instruments i forumowiczom z Gearslutz.

Na stronie Create Digital Music a także grupie fanów Behringera na Facebook'u pojawiła się odpowiedź szefa firmy na pojawiające się ostatnio zarzuty. Całe oświadczenie znajdziecie TUTAJ a poniżej przedstawiamy kilka najciekawszych fragmentów listu, którego adresatem jest Peter Kirn z CDM.

O Midifan

- Zacznijmy od tego, że nie mamy problemu z osobami, które krytykują nasze produkty. Wręcz doceniamy konstruktywną krytykę, gdyż dzięki niej możemy się wiele nauczyć. Natomiast mamy problem, kiedy nasi pracownicy są atakowani i obrażani w mediach. Niestety w swoim artykule nie przedstawiłeś całego kontekstu oraz znaczenia słów (użytych w chińskim serwisie - przyp. red.), które w języku chińskim mają zdecydowanie większą wagę. Na tą kwestię zwrócili nam uwagę nasi pracownicy z Chin a także osoby odwiedzające ten serwis. Nigdy nie zamierzaliśmy pozywać właścicieli tej strony a wysłaliśmy jedynie list w sprawie zaprzestania działalności ("Cease and Desist" - przyp. red.), która jest szkodliwa dla naszego przedsiębiorstwa. Wydawca obiecał usunąć wszystkie obraźliwe określenia ze swojej strony i nie dopuścić do podobnej sytuacji w przyszłości.

O warunkach pracy

- Nasza uczciwość została wielokrotnie poddana w wątpliwość na łamach Midifan a później podobne oskarżenia powtórzono na CDM i innych serwisach bez dokładnego sprawdzenia faktów. Dlatego chciałem pokazać w jaki sposób jesteśmy oceniani w lokalnym serwisie dla osób poszukujących pracy. Nasza fabryka zajmuje pierwsze miejsce w rankingach pracodawców m.in. ze względu na troskę o pracowników (http://www.jobui.com/company/35895/). Być może ten fakt da wszystkim do myślenia.

O Dave Smith Instruments

- Jakiś czas temu pracownik DSI opublikował na wielu forach dyskusyjnych nieprawdziwe i obraźliwe posty na temat naszej firmy. Po tym jak wystosowaliśmy pismo w sprawie zaprzestania tego typu działalności (podobnie jak w przypadku Midifan - "Cease and Desist" - przyp. red.) zostaliśmy poinformowani, że takie sytuacje nie będą miały więcej miejsca. Firma DSI zapewniła nas, że wszyscy pracownicy zostali pouczeni aby nie szerzyć nieprawdziwych i krzywdzących informacji na nasz temat. (...) Niestety, osoby zatrudnione w DSI nie zastosowały się do tych instrukcji, więc byliśmy zmuszeni aby podjąć kroki prawne.

O własności intelektualnej

- Każdy może korzystać z technologii o ile nie jest opatentowana i chroniona prawnie. To fundamentalna zasada zapewniająca rozwój przemysłu ale również całego społeczeństwa. Wyobraźmy sobie, że na rynku funkcjonowałby tylko jeden producent samochodów czy gitar. (...) Kopiowanie czyjegoś produktu 1:1 jest nielegalne ale inżynieria odwrotna ("reverse engineering" - przyp. red.) jest powszechnie akceptowalną praktyką i częścią tworzenia nowych produktów na zasadzie analizy porównawczej ("benchmarking" - przyp. red.). (...) Ludzie często przywołują dzisiaj sprawę sądową jaką wytoczyli nam przedstawiciele firmy Mackie. Wszystkie zarzuty zostały oddalone a na sali sądowej udowodniliśmy, że żadne przywłaszczenie cudzej własności intelektualnej nie miało miejsca.

- W pierwszych dwudziestu latach naszej działalności większość naszych produktów zostało stworzonych w taki sposób aby oferować takie same możliwości jak narzędzia innych producentów tyle, że za niższą cenę. Taka strategia spowodowała, że nasza konkurencja za nami nie przepada ale dzięki temu zyskaliśmy ogromną rzeszę fanów wśród osób zajmujących się produkcją muzyki. Zdaję sobie sprawę, że dla wielu firm na rynku jest to bardzo frustrujące i w tym też upatruje przyczyn ataków jakich doświadczamy.

O krytyce

- Jestem wielkim orędownikiem wolności słowa i będę wdzięczny za wszelką konstruktywną krytykę, bo tylko ona pozwala się nam uczyć i rozwijać. (...) Nie godzimy się jednak na sytuacje w której krzywdzące opinie na nasz temat wygłaszają osoby z konkurencji czy media.

- Zdajemy sobie sprawę, że pojawią się kolejne spory prawne, gdyż nie zamierzamy zrezygnować z naszej filozofii. Od 30 lat polega ona na dostarczaniu naszym klientom najlepszej jakości za możliwie jak najmniejszą cenę. Takie założenie towarzyszyło nam podczas zakładania firmy i również ono wprowadzi nas w przyszłość.