Jak działają promotorzy w wytwórniach?
Większość z osób zajmujących się promocją młodych artystów pracuje według określonego schematu. Zazwyczaj działa tutaj efekt pierwszego wrażenia, a duże osłuchanie i znajomość rzeczy sprawia, że osoby te mylą się niezbyt często.
Z całą pewnością odrzucane są nagrania, w których wykonawca w sposób oczywisty nie wykazuje się talentem, fałszuje lub poprzez swoją muzykę nie ma nic do powiedzenia. Jeśli okaże się, że wykonawca przypadł odsłuchującemu do gustu, wówczas zazwyczaj następuje kontakt z prośbą o dostarczenie dalszych nagrań. Dobrze przygotowana notka biograficzna oraz strona internetowa wykonawcy mogą tylko pomóc, dlatego warto o to zadbać. Wykonawcy są zazwyczaj oceniani w sposób kompleksowy. Oczywiście muzyka jest najważniejsza, ale gdy w parze z nią idzie również dobre przygotowanie od strony medialnej, wówczas wywołuje to zazwyczaj bardzo dobre wrażenie u osób, które decydują o rozpoczęciu współpracy z młodym wykonawcą.