Więcej...
Programowanie syntetycznych dźwięków
Programowanie syntetycznych dźwięków

Zawsze warto poszerzać swoją wiedzę i doświadczenie w zakresie kreowania brzmień syntetycznych. W naszym artykule pokażemy Wam sprawdzone sposoby na tworzenie własnych barw podkładowych, basowych, solowych oraz różnego typu efektów.

Technologia
2016-03-18

W przypadku produkcji muzyki elektronicznej, syntezatory są bez wątpienia najbardziej skomplikowanymi instrumentami. Jeśli jednak nauczymy się z nich korzystać, to stają się naszym najpotężniejszym narzędziem pracy. Gdy już zrozumiemy logikę związaną z wykorzystaniem oscylatorów, obwiedni, filtrów, komutacji modulacji i innych funkcji, wówczas będziemy w stanie odtworzyć niemal każde brzmienie, które słychać w naszych ulubionych produkcjach, a nawet stworzyć zupełnie nowe barwy, dzięki którym nasze utwory wejdą na znacznie wyższy poziom niż w przypadku twórców korzystających wyłącznie z presetów lub sampli. Co więcej, nie ma nic bardziej satysfakcjonującego niż stworzenie własnego brzmienia od podstaw! Opanowanie sztuki kreowania brzmień syntetycznych otwiera przed nami nieskończone możliwości w zakresie kreatywności, a poza tym pozwala świetnie bawić się dźwiękiem.

Gdy zamierzamy tworzyć własne brzmienia zwykle najważniejszym pytaniem jest: od czego zacząć? Zapewne widziałeś tu i tam mistrzów programujących własne dźwięki i zastanawiałeś się „jak oni to robią?”. No cóż, każdy z nich kiedyś zaczynał, ucząc się wszystkiego od początku. Poza tym programowania instrumentów uczymy się cały czas, ponieważ możliwości syntezy są praktycznie nieograniczone. W naszym artykule opiszemy wszystkie najważniejsze elementy, o których trzeba pamiętać w trakcie tworzenia barw syntetycznych. Pokażemy też, w jaki sposób można rozwijać już posiadane umiejętności, by uzyskiwać jeszcze lepsze efekty. Przyjrzymy się procesom budowania od podstaw najczęściej stosowanych barw, od tłustych, bogatych harmonicznie basów, przez struktury o charakterze tła, aż do jedwabistych barw solowych i efektów. Każdy znajdzie tu coś dla siebie - zarówno doświadczeni kreatorzy brzmień jak i osoby początkujące.

Aby wszyscy mogli skorzystać z naszego poradnika posługujemy się najczęściej używanymi instrumentami, takimi klasykami jak NI Massive i FM8 czy nowocześniejszymi rozwiązaniami pod postacią FXpansion Strobe2 i Xfer Serum, a także bezpłatnymi syntezatorami z pakietu CM Plugins: Synapse Audio Dune CM i prezentowany w tym miesiącu Klevgränd Enkl CM. Wszystkie materiały dodatkowe związane z artykułem, czyli wideo oraz pliki audio, MIDI i presety, zamieszczamy na towarzyszącej magazynowi płycie DVD oraz na stronie media.avt.pl.

Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie Estrada i Studio
Estrada
i Studio
marzec 2016
Kup teraz