Pierwsze kroki, jeśli chodzi o tworzenie własnych utworów muzycznych, mogą być trudne. Trudne może być też podejmowanie decyzji związanych z zakupem nowego sprzętu. Do tego dochodzą frustrujące godziny spędzone na próbach zastosowania go w swoim studiu, zmierzających do wydobycia jakiegokolwiek sensownego dźwięku. To nie wszystko. Dziś trzeba być innym, oryginalnym i wyjątkowym, nie mówiąc już o sprzedawaniu własnych produkcji lub choćby doprowadzeniu do sytuacji, że ktoś je będzie chciał słuchać!
Jak się w tym wszystkim odnaleźć? Część sekretu polega na tym, by tworzyć muzykę, która brzmi znajomo, a zarazem jest oryginalna. To paradoks, z którym musimy się zmierzyć. Sporo informacji zdobędziemy analizując elementy, które pojawiają się we wszystkich utworach, zarówno pod względem muzycznym, rytmicznym jak i brzmieniowym. Odpowiednio zastosowane mogą przyciągnąć uwagę słuchaczy i zainteresować ich w niemal hipnotyczny sposób, nawet jeśli nie są oni świadomi tego, że zastosowano tu szereg „sztuczek”.
Oczywiście, nikomu z nas nie zależy na powielaniu twórczości innych wykonawców, ale faktem jest, że muzyka podzielona jest na szereg gatunków i podgatunków, z których każdy ma jakieś cechy wspólne i charakter - dzięki temu możemy je zidentyfikować oraz określić, dlaczego jedne z nich lubimy, a inne nie. Można się sprzeczać, czy łatwiejszą rzeczą jest porzucenie wszelkich konwencji i stworzenie czegoś zupełnie nowego, czy też zaoferowanie świeżego spojrzenia z wykorzystaniem już istniejących kanonów. Dlatego właśnie ci, którzy piszą chwytliwe trzyminutowe piosenki pop zarabiają na tym duże pieniądze, w przeciwieństwie do tych, którzy tworzą wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju dzieła w rodzaju Symfonii Na Suszarkę Do Włosów Oraz Krowi i Wietrzny Dzwonek. W naszym artykule przyjrzymy się sprawom z perspektywy muzyki tanecznej, ale większość omawianych tu zagadnień daje się bardzo łatwo zastosować także w innych gatunkach muzycznych. W każdym przypadku chodzi o to, by wypróbować daną rzecz we własnej muzyce, a następnie postarać się ją rozwinąć - taki jest nadrzędny cel.
Na potrzeby tej publikacji przygotowaliśmy utwór, który znajdziecie na naszym krążku DVD - zarówno jako cały miks jak i poszczególne jego elementy (stemy). Możecie zaimportować stemy na oddzielne ścieżki programu DAW - wszystkie zostały przygotowane tak, by zaczęły się od pierwszego taktu sesji, której tempo wynosi 135 BPM. Można je wyciszać i przełączać w tryb solo, aby usłyszeć, co dokładnie chcieliśmy Wam zaprezentować.