Pakiet EiS - DS Audio Software Thorn EiS

Pakiet EiS - DS Audio Software Thorn EiS

Thorn EiS jest pierwszą z wtyczek w kolekcji Pakiet EiS, którą mamy zamiar powiększać co miesiąc o kolejny instrument, efekt lub program/wtyczkę narzędziową.

Technologia
2018-08-29
Krok po kroku
Struktura i bloki syntezy w Thorn EiS

 

1.

Po kliknięciu na logo instrumentu można wybrać wielkość interfejsu w pięciu wymiarach lub w procentach. Przyciski Up/Down definiują zakres pitchbendu w półtonach. Każdy przycisk w instrumencie (z takim menu) po kliknięciu Control daje dostęp do trybu MIDI Learn, pozwala wybrać źródło modulacji i zablokować dany parametr w trakcie zmiany presetów.

 

 

2.

Tune i Fine to zgrubne i precyzyjne odstrojenie całego instrumentu. Declick wygładza atak, co niweluje ewentualne trzaski, gdy w Env 1 dla głośności ustawimy Attack na 0. Przyciskiem Legato i regulatorem Glide określamy aktywność i czas płynnego przechodzenia między kolejnymi dźwiękami, a MIDI sygnalizuje obecność sygnału sterującego.

 

3.

Wywinięte strzałki z lewej strony wyświetlacza służą do cofania i ponawiania każdej edycji. Klikając górną część wyświetlacza wybieramy presety, zmieniamy ich nazwy i tworzymy własne programy. Ikona kółka zębatego daje dostęp do instrukcji obsługi, ustawień MIDI, stroju referencyjnego i aktywacji nadpróbkowania oscylatorów. Panic resetuje instrument.

 

4.

Osc włącza oscylatory, których głośność i panoramę ustawiają Vol i Pan. Oscylatory bazują na 16-klatkowych tablicach skanowanych kontrolką Pos. Tablice ładujemy pod postacią ustawień, edytujemy klikając na przebieg lub tworzymy własne. W górnej belce ustawiamy oktawę, odstrojenie w półtonach, liczbę głosów oraz ich odstrojenie i panoramowanie.

 

5.

Phase Mode definiuje fazę sygnału oscylatora, zmienianą w trybach Gate (każdy przebieg startuje od początku), Free (faza zmienia się płynnie) lub Rnd (punkt startu przebiegu określany jest przypadkowo). Głębokość zmian fazy reguluje Phase. Vibrato ustawia głębokość modulacji częstotliwości, a ikona klawiatury przypisuje oscylator do MIDI Note.

 

6.

Oscylatory mają suboscylator z trzema przebiegami do wyboru i regulacją głośności. Przycisk o domyślnym symbolu PHS daje dostęp do spektakularnie brzmiących efektów dla oscylatora, z których 8 działa samodzielnie, a 5 przy współpracy drugiego oscylatora, realizując modulację FM, pierścieniową, synchronizację i regulację szerokości impulsu.

 

7.

Oscylator Noise jest źródłem sampli (z instrumentu lub własnych), które dodawane są do sygnału Osc 1 i 2. Po aktywacji Key będą one zmieniały wysokość zgodnie z dźwiękiem z klawiatury. Sample mogą być odtwarzane w pętli (Loop), uruchamiane klawiaturą, globalnie odstrajane (Pitch) i odtwarzane z opóźnieniem względem dźwięku z oscylatorów (Offset).

 

8.

Harmonic Filter nie działa bezpośrednio na sygnale, ale przetwarzając 8.192 harmonicznych z oscylatorów i wysyłając je do nich po obróbce. Kształtuje zatem ogólny charakter brzmieniowy Thorn EiS. Podobnie jak w oscylatorach, możemy korzystać z presetów, edytować je lub tworzyć własne przebiegi za pomocą edytora graficznego.

 

 

9.

Modelowany analogowo filtr działa w trybach LPF, HPF i BPF, w czterech odmianach: Clean, Dirty, Fat 12 i Fat 24. Charakter brzmienia filtru określa poziom saturacji Drive, a Keytrack i Veltrack ustawiają oddziaływanie wysokości dźwięku i velocity. Env 1 (lub inne modulatory) definiuje ich wpływ na obwiednię filtru. Limiter kontroluje sygnał wyjściowy.

 
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie Estrada i Studio
Estrada
i Studio
sierpień 2018
Kup teraz
Star icon
Produkty miesiąca
Sennheiser MD 421 Kompakt
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó