
Pakiet EiS - DS Audio Software Thorn EiS
Thorn EiS jest pierwszą z wtyczek w kolekcji Pakiet EiS, którą mamy zamiar powiększać co miesiąc o kolejny instrument, efekt lub program/wtyczkę narzędziową.
Thorn EiS jest pierwszą z wtyczek w kolekcji Pakiet EiS, którą mamy zamiar powiększać co miesiąc o kolejny instrument, efekt lub program/wtyczkę narzędziową.
1.
Zaprezentowaliśmy już większość podstawowych funkcji Thorn EiS, a teraz zobaczmy, jak je kreatywnie wykorzystać. Użyjemy efektu Distortion w trybie Sine, z Mix ustawionym na 75 procent. Kontrolkę filtru Post LP poddamy modulacji obwiednią głośności Env 1, a kontrolkę Drive będziemy sterować LFO 1 z czasem 1/1 (na DVD i online znajdziesz preset 6-1.thorn).
2.
By uzyskać masywne brzmienie stopy użyjemy obwiedni wielosegmentowej MSEG do sterowania odstrojeniem oscylatora fali sinusoidalnej i proporcji sygnału przesterowanego względem czystego. Obwiednia powinna pracować w trybach Curve, One Shot, z czasem 20-50 ms, modulując Semitone w oscylatorze i Mix w efekcie Distortion (6-2.thorn).
3.
Wykorzystamy oscylator Noise, ale bynajmniej nie do wytwarzania szumu. Korzystając z funkcji Import WAV file zaimportuj do oscylatora Noise próbkę Klik.wav (na DVD oraz online). W ten sposób stworzysz nową warstwę brzmieniową, którą w tym wypadku będzie uderzenie stopy. Funkcja Key aktywuje jej odstrajanie wraz z dźwiękiem (6-3.thorn).
4.
W przypadku basu dobrze sprawdzają się efekty spektralne w oscylatorach. W Osc 1 i 2 aktywujemy fale sinusoidalne, ale głośność Osc 2 ustawimy na minimum, by służył nam jedynie jako źródło modulacji FM w Osc 1. Teraz pozostaje włączenie obwiedni dla głębokości modulacji FM, doprecyzowanie ustawień Pos oraz włączenie filtru (6-4.thorn).
5.
Dla uzyskania brzmień basowych w stylistyce rave (6-5.thorn), warto zmienić przebiegi na piłokształtne w Osc 1 i bazujący na metalicznie brzmiącej próbce w Osc 2. Tym razem sygnał z Osc 2 posłuży nie tylko do modulacji FM pierwszego oscylatora, ale też pojawi się na wyjściu w trybie unisono (Uni – 3) z odstrojeniem (Dtn) i rozproszeniem w panoramie (Spr).
6.
Thorn EiS jest wprawdzie jednogłosowy, ale możemy użyć dwóch oscylatorów do uzyskania dwudźwięków, np. zawsze dobrze brzmiących kwint. Wystarczy odstroić Osc 2 o 7 półtonów i 1 oktawę w górę, ustawić wyzwalanie oscylatorów na tryb Gate i aktywować wibrato dla Osc 2. Teraz pozostaje już tylko dobór ustawień Phs dla wzbogacenia brzmienia (6-6.thorn).