Pakiet EiS - DS Audio Software Thorn EiS
Thorn EiS jest pierwszą z wtyczek w kolekcji Pakiet EiS, którą mamy zamiar powiększać co miesiąc o kolejny instrument, efekt lub program/wtyczkę narzędziową.
Thorn EiS jest pierwszą z wtyczek w kolekcji Pakiet EiS, którą mamy zamiar powiększać co miesiąc o kolejny instrument, efekt lub program/wtyczkę narzędziową.
Zaczynamy z naprawdę wysokiego C, bo od syntezatora Thorn, który jest niewątpliwym hitem ostatnich kilku miesięcy. Instrument, wraz z instruktażami wideo odnoszącymi się do jego instalacji i obsługi, znajdziecie na naszej płycie DVD, wśród materiałów dostępnych na stronie www.media.avt.pl oraz na naszym kanale w serwisie YouTube.
W porównaniu do komercyjnej wersji, Thorn EiS ma kilka funkcji mniej, co w żaden sposób nie zmniejsza jego przydatności. Przede wszystkim Thorn EiS jest syntezatorem jednogłosowym (monofonicznym), co oznacza, że nie można na nim grać akordami. Jeśli natomiast chodzi o partie basu czy linie melodyczne, pod tym względem jest niezastąpiony. Mamy dwa oscylatory w miejsce trzech, jeden moduł filtru zamiast dwóch, nieco mniej trybów pracy filtru, cztery procesory efektów (distortion, delay, reverb i korekcja) zamiast dziewięciu oraz mniejszą liczbę presetów.
Silnik syntezy Thorn EiS jest taki sam jak w komercyjnym Thorn i bazuje na metodzie syntezy spektralnej. Odbywa się ona w oparciu o kontrolę harmonicznych, z których formowany jest finalny dźwięk o wyjątkowo oryginalnym charakterze. Dodatkowo można go podkreślić i ukształtować z wykorzystaniem interesującego filtru harmonicznych oraz typowego filtru wielofunkcyjnego z modelowaniem analogowym i ścieżką sprzężenia zwrotnego, która nie wprowadza opóźnień. Ostateczny dźwięk dopracujemy z wykorzystaniem czterech doskonałych efektów, limitera z funkcją ograniczania basu i systemu redukującego trzaski na początku dźwięku, mogące pojawiać się przy bardzo krótkich czasach ataku.
Mamy nadzieję, że Thorn EiS na stałe zagości w Waszych sesjach jako wyjątkowo inspirujące i kreatywne narzędzie pozwalające tworzyć nietuzinkowe partie muzyczne. A jeśli chcecie mieć możliwość gry akordami, korzystać z trzeciego oscylatora, drugiego filtru i większej liczby efektów, to zainteresujcie się pełną wersją Thorn, którą znajdziecie na stronie DS Audio Software (https://dmitrysches.com).
[1] Nagłówek instrumentu i sekcja Master. Tu m.in. definiujemy rozmiary interfejsu, wybieramy presety, ustawiamy legato, odstrojenie i aplikujemy funkcję Declick
[2] Sekcja dwóch tożsamych funkcjonalnie oscylatorów oraz generatora szumu, który może być też źródłem różnego typu próbek. Ustawienia przenosimy przyciskami Copy i Paste
[3] Harmonic Filter to nieodłączny element toru syntezy, pozwalający niemal dowolnie ukształtować charakter brzmieniowy dźwięku z oscylatorów
[4] Filtr z modelowaniem analogowym, pozwalający definiować nasycenie, rezonans i reakcję na modulację. Limiter kontroluje poziom sygnału na wyjściu
[5] Sekcja z przełączaniem okien sekwencera Glitch, arpeggiatora, modułu efektów oraz matrycy modulacji. Każde z okien oferuje własny zestaw presetów
[6] W sekcji modulacji znajdziemy trzy standardowe obwiednie ADSR, dwie programowane obwiednie typu MSEG, dwa generatory LFO i generator wibrato