Tworzenie płynnego zapętlenia
Dźwięki nagrane w otaczającym nas świecie wydają się jednolite, ale tylko do chwili, gdy próbujemy je zapętlić. Nawet niewielkie różnice soniczne mogą utrudnić precyzyjne wyznaczenie punktów początku i końca.
1.
To 12,2-sekundowe nagranie deszczu w lesie posłuży do stworzenia ambientowej pętli, jednak zawartość wysokich częstotliwości zmienia się w czasie, co sprawia, że początek i koniec brzmią wyraźnie inaczej. W dostępnym na www.media.avt.pl pliku audio słychać ewidentną zmianę w 12 sekundzie.
2.
Aby dokonać niezbędnej edycji, należy wyodrębnić krótszy fragment, pozostawiając nieco miejsca na zapętlenie. W tym przypadku zaznaczony został odcinek o długości 10 sekund, dzięki czemu pozostały wolne dwie sekundy, gdzie będzie można wyznaczyć nowy punkt początkowy.
3.
Po odcięciu pierwszych dwóch sekund klip trzeba cofnąć, zamykając powstałą lukę na początku. Następnie powiel klip, a kopię wklej tak, aby rozpoczynała się równo z końcem pierwszego 10-sekundowego fragmentu.
4.
Początek kopii trzeba następnie nasunąć na końcówkę pierwszej instancji klipu. Zastosuj przenikanie logarytmiczne (equal power crossfade) i dostosuj jego długość do własnych potrzeb.
5.
Przytnij drugi klip w miejscu znacznika 10 sekund. Dzięki temu początek i koniec pętli będą się łączyły płynnie, bez żadnych trzasków. Po zgraniu całości do jednego pliku pętla jest gotowa do załadowania do samplera lub na ścieżkę pętli w DAW.