9.
Peak/RMS
W przypadku wielu współczesnych kompresorów mamy do wyboru tryb pracy detektora sygnału sterującego, który może działać w trybie szczytowym (Peak) lub uśrednionym (RMS). Na naszym wideo prezentujemy u-he Presswerk, w którym RMS Window pozwala ustawić okienko czasowe, w ramach którego następuje uśrednianie sygnału. Przy ustawieniu na minimum kompresor reaguje na bezwzględny poziom chwilowy (true peak). W miarę zwiększania tego parametru, uśrednianiu podlega dłuższy fragment sygnału, na podstawie którego działa blok tłumienia. Najlepiej sprawdzają się ustawienia 1-5 ms. Przy dalszym zwiększaniu rozmiaru okienka czasowego Presswerk zacznie z opóźnieniem reagować na sygnał, podobnie jak kompresory optyczne. W praktyce reakcja na poziomy chwilowe sprawdza się, gdy chcesz uzyskać mocną i słyszalną kompresję lub stłumić transjenty, np. w przypadku bębnów. Tryb RMS jest znacznie łagodniejszy w działaniu, dając wyrównaną kompresję w przypadku wokalu, gitar, grup i całych miksów.