TAK & NIE w korzystaniu z delaya
TAK - Stosuj korekcję sygnału delaya
Sygnały opóźnione przez delay trzeba odseparować tonalnie (lub wkomponować) w inne elementy miksu, co pozwoli zachować optymalną równowagę. Co więcej, w fazie wybrzmiewania delaya mogą kumulować się dźwięki podakustyczne, co prowadzi do zaburzenia proporcji w zakresie niskich częstotliwości i osłabienia dźwięków stopy oraz basu. Kiedy więc włączysz efekt delay na kanale powrotnym, umieść za nim wtyczkę korektora filtrującego niepożądane częstotliwości w najniższym i najwyższym paśmie.
NIE - Statyczność delaya
Współczesne produkcje opierają się na ciągłych, subtelnych zmianach i ruchu – łatwym sposobem na ożywienie i pogłębienie brzmienia jest zautomatyzowanie zmian parametrów delaya na przestrzeni całego utworu. Może to polegać, na przykład, na zwiększaniu wartości sprzężenia zwrotnego na ścieżce wokalnej w refrenach. Innym pomysłem jest modyfikowanie czasu opóźnienia w miarę zbliżania się do końca nagrania, co sprawi wrażenie, jakby źródło dźwięku oddalało się od słuchacza.