Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus
Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus

Otwieramy przed Tobą drzwi do świata syntezy modularnej, która pod względem możliwości nie ma sobie równych. Co istotne, możesz wejść do tego sonicznego uniwersum całkowicie za darmo!

Technologia
2020-03-01




Krok po kroku
11. Programowanie modularnego dronu

1.

Jak już wiesz, oscylator jest modułem, który zawsze „gra”, generując przebiegi i reagując na zmiany i sterowanie. To sprawia, że syntezatory modularne doskonale nadają się do tworzenia brzmień dronowych. Do nowej, pustej konfiguracji przenieś moduł 6-wejściowego miksera, dodając też dwa oscylatory.

2.

Wyjścia fali trójkątnej z obu oscylatorów podaj na dwa wejścia miksera. Z wyjścia miksera wyprowadź sygnał na wejście umieszczonego w raku modułu Delay, a wyjście tego ostatniego podaj na gniazdo 1L(M) w panelu Main Outs. Zaraz po tym powinieneś usłyszeć ciągły, lekko fazujący dźwięk. Poeksperymentuj z poziomami w mikserze.

3.

W jednym z oscylatorów ustaw Range na 32’. Dodamy teraz nieco animacji do dźwięku. Z zakładki Library przenieś do raka moduł Mini LFO, umiejscawiając go z lewej strony pierwszego oscylatora. Kolejnym krokiem będzie dodanie dwóch modułów Amplifier. Najwygodniej będzie, gdy umieścisz je tak, jak na powyższej grafice.

4.

Z wyjścia przebiegu trójkątnego w LFO poprowadź kabel do wejścia Input w pierwszym wzmacniaczu, a wyjście wzmacniacza połącz z wejściem Frequency Mod w pierwszym oscylatorze. Zrób tak samo w przypadku drugiego wyjścia trójkątnego w LFO, tym razem prowadząc sygnał do drugiego wzmacniacza i drugiego oscylatora.

5.

Ustaw maksymalną wartość Frequency Mod w obu oscylatorach. Dodaj do raka kolejny moduł Mini LFO, łącząc jego wyjście przebiegu trójkątnego z wejściem CV In lewego modułu Amplifier. W tym ostatnim ustaw CV Amount na 50%. W górnej sekcji pierwszego Mini LFO przekręć kontrolkę Rate na 0.20 Hz, a drugiego na 0.02 Hz.

6.

Trzeci z oscylatorów przełącz na tryb Lo, a jego wyjście sinusoidalne połącz z wejściem CV In w drugim wzmacniaczu. Oscylator w trybie Lo zachowuje się podobnie jak LFO, generując przebiegu wolnozmienne. Na koniec tego etapu konfiguracji połącz wyjście trójkątne trzeciego LFO z wejściem Frequency Mod trzeciego oscylatora.

7.

W przypadku brzmień typu dronowego cała sztuka polega na optymalnym ustawieniu wszystkich parametrów – chodzi o generowanie dźwięku z powolną, subtelną animacją. Dobrym pomysłem jest ustawienie modułów w jednym rzędzie, by w kolejnych można było dodawać następne moduły – w tym wypadku oscylator z Range na 4’.

8.

Dodaj moduł pogłosu sprężynowego Spring Reverb, podając na jego wejście L(M) przebieg prostokątny z nowego oscylatora. Parametry Decay i Mix w pogłosie ustaw na wartości bliskie maksimum. Wyjście z pogłosu podaj na trzecie wejście miksera, korzystając z pośrednictwa modułu Amplifier, subtelnie modulowanego nowym Mini LFO.

9.

Czas na eksperymenty. W dolnej sekcji nowego Mini LFO ustaw Rate 2 na wartość bliską minimalnej, kierując jego wyjście trójkątne na wejście modulacji częstotliwości Frequency Mod ostatnio dodanego oscylatora. Ustaw jego poziom reakcji na modulację, czyli Frequency Mod, na około 75%. A to dopiero początek tego, co można zrobić z naszym brzmieniem!

Star icon
Produkty miesiąca
Antelope Zen Go Synergy Core - interfejs audio
Apogee Symphony Desktop - interfejs audio
MIPRO MI 58 — cyfrowy system bezprzewodowy IEM
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó