Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus
Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus

Otwieramy przed Tobą drzwi do świata syntezy modularnej, która pod względem możliwości nie ma sobie równych. Co istotne, możesz wejść do tego sonicznego uniwersum całkowicie za darmo!

Technologia
2020-03-01





Krok po kroku
8. Sekwencer: bębny i synchronizacja

1.

Znajdziemy teraz kolejne przydatne zastosowania dla modułu sekwencera. Zauważ, że choć Voltage Modular Nucleus pracuje obecnie jako wtyczka w DAW, to wciąż może funkcjonować z własnym zegarem, niezależnym od tempa projektu. Ustaw na 60 BPM gałkę Rate, odpowiadającą za częstotliwość zegara.

2.

Możesz także zsynchronizować zegar sekwencera do tempa projektu. Wyszukaj w bibliotece moduł dzielnika Sync Divider, umieść go w raku, a znajdujące się w górnym panelu wyjście Sync Out połącz z wejściem Sync In w module Sync Divider. Wyjście Clock Out z dzielnika połącz z wejściem Ext Clk w sekwencerze.

3.

Dzięki takiej konfiguracji sekcja transportu w DAW steruje podziałami w sekwencerze, z uwzględnieniem dzielnika/mnożnika ustawionego w Sync Divider. Uruchom zewnętrzną synchronizację sekwencera aktywując w nim przycisk Ext Clk. Z wyjścia Play w sekcji Transportu Nucleusa poprowadź kabel do wejścia Start w sekwencerze.

4.

Możesz już uruchamiać sekwencer razem z DAW, ale warto także skonfigurować zatrzymanie. W tym celu połącz znajdujące się w sekcji transportu Nucleusa wyjście Stop z wejściem o tej samej nazwie w sekwencerze. Ustaw tempo w DAW na standardowe 120 BPM, a Note Value w Sync Dividerze zmień na 1/8.

5.

Rozwiniemy naszą konfigurację dodając kolejny moduły: Eight-Step Sequencer, Oscillator, Filter, Envelope Generator, Amplifier, Distortion oraz Six-Input Mixer. Jeśli bazujesz na poprzedniej konfiguracji, odłącz wyjście modułu Delay od Main Outs 1L(M), a w jego miejsce podłącz bezpośrednio wyjście Master z miksera.

6.

Wyjście z modułu Delay skieruj na pierwsze wejście miksera, a wyjście efektu Distortion połącz z drugim wejściem w mikserze. Na wejście modułu Distortion podaj wyjście z drugiego modułu Amplifier. Połącz wyjścia sinusa z oscylatora z wejściem drugiego filtru, a jego wyjście Low Pass podaj na wejście nowego wzmacniacza Amplifier.

7.

Konfiguracja zaczyna się komplikować, więc należy bardzo uważnie przemyśleć każde połączenie. Wyjście nowej obwiedni połącz z wejściem Freq Mod 1 drugiego filtru i wejściem CV w drugim wzmacniaczu. Gate Out nowego sekwencera podaj na Gate nowej obwiedni i uruchom drugi sekwencer z aktywnymi krokami 1 i 5.

8.

Ustaw Cutoff drugiego filtru na 35 Hz, jego rezonans na maksimum, a Mod 1 Amount na 175%. W trzeciej obwiedni zamknij Sustain, ustaw Decay na 366 ms, a wartość Release zmień na 100 ms. Po przełączeniu Response w drugim wzmacniaczu na Expo uzyskasz klasyczny dźwięk syntetycznego instrumentu typu kick drum.

9.

Pozostaje Ci tylko podłączenie drugiego sekwencera z sekcją transportu i modułem Sync Divider dokładnie w taki sam sposób, w jaki dokonałeś tego w przypadku pierwszego sekwencera, aby oba współpracowały synchronicznie z programem DAW. Dopracuj finalny efekt dopasowując czas Delay i dodając/usuwając kroki w sekwencerze.

Star icon
Produkty miesiąca
Antelope Zen Go Synergy Core - interfejs audio
Apogee Symphony Desktop - interfejs audio
MIPRO MI 58 — cyfrowy system bezprzewodowy IEM
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó