Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus

Bezpłatny program - Cherry Audio Voltage Modular Nucleus

Otwieramy przed Tobą drzwi do świata syntezy modularnej, która pod względem możliwości nie ma sobie równych. Co istotne, możesz wejść do tego sonicznego uniwersum całkowicie za darmo!

Technologia
2020-03-01







Krok po kroku
9. Syntetyczne brzmienie solowe

1.

Do tej pory zajmowaliśmy się brzmieniami basu, sekwencjami, a nawet dźwiękami perkusyjnymi. Ale możliwości syntezy modularnej sięgają znacznie dalej. Oczywistym jej zastosowaniem są barwy eksperymentalne, ale ją wykorzystywać także w bardziej „użytkowej” konwencji, z udziałem klawiatury sterującej.

2.

Zacznij od pustego ustawienia. W bibliotece Favorites na razie jest tylko jedna pozycja, ale możesz to zmienić przechodząc do standardowej biblioteki i zaznaczając All. Zacznij nową konfigurację od ustawienia w raku trzech oscylatorów, do których wejść Keyb CV podaj sygnał z wyjścia Pitch w sekcji CV Out.

3.

Zsumujemy sygnały z trzech oscylatorów, a po ich zmiksowaniu przetworzymy za pomocą efektu nasycenia i filtru. Włącz do raka Six-Input Mixer, kierując na jego wejścia sygnały prostokątne ze wszystkich trzech oscylatorów. Za wyjściem miksera Master Out włącz efekt Distortion, z którego wyjście skieruj na wejście filtru Audio In.

4.

Przenieś do raka dwa moduły Envelope Generator i jeden moduł Amplifier. Pierwszy generator obwiedni będzie sterował pracą filtru – połącz jego Env Out z Freq Mod 1 w filtrze. Wyjście drugiego generatora skieruj na wejście CV In we wzmacniaczu. Wyjście dolnoprzepustowe filtru podaj na wejście wzmacniacza, a po nim włącz Delay.

5.

Aktywujemy wyzwalanie obwiedni, łącząc wyjścia Gate w CV Out z wejściami Gate w obu obwiedniach. Ustaw poziomy wejściowe miksera na -10 dB, a Dist Amount w efekcie Distortion na maksymalnie 10%. Zwiększ poziom Release w obwiedni wzmacniacza, ustawiając Decay i Sustain na połowę zakresu regulacji.

6.

Częstotliwość odcięcia filtru należy ustawić na 300 Hz, a głębokość jego modulacji Mod 1 Amount na około 130%. Ustaw Range w trzecim oscylatorze na 8’, zmieniając Frequency w pierwszym na -0.10, a w drugim na 0.10. Ustawione brzmienie przypomina barwę typu brass. Aby stała się bardziej wyrazista, nieznacznie zwiększ rezonans filtru.

Star icon
Produkty miesiąca
Electro-Voice ZLX G2 - głośniki pro audio
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó