Kali Audio LP-6 - monitory aktywne
LP-6 to kompaktowe monitory aktywne bi-amp, bazujące na 6,5-calowym przetworniku niskich tonów oraz 1-calowym driverze z materiałową kopułką, współpracującym ze specjalnie skonstruowanym falowodem określanym przez producenta jako 3-D. Przetworniki zasilane są dwoma wzmacniaczami pracującymi w klasie D, o mocy 40 W każdy. Częstotliwość podziału to 1,5 kHz. Monitory mają specjalnie wyprofilowany wylot tunelu bass-reflex, wraz z falowodem drivera tworzący jednolity panel czołowy. Korpus zestawu to oklejana płyta MDF.
Jest rzeczą oczywistą, że LP-6 będą konfrontowane głównie z JBL 306P MkII. Raz, że są bardzo podobne konstrukcyjnie; dwa, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż oba projekty mają podobne źródło pochodzenia; i wreszcie trzy, że są dostępne w zbliżonych cenach. Oba monitory należą też do grupy odsłuchów studyjnych, które za budżetową cenę oferują jakość znacznie droższych produktów. Ewentualną konkurencję mogłyby stanowić Adam Audio T5V; znajdziemy w nich jednak 5-calowy woofer, podczas gdy Kali Audio i JBL mają głośnik 6,5”. Inne zestawy o podobnej konstrukcji, cenie i możliwościach to KRK RP6 RoKit G3, Behringer Nekkst K8 i Tannoy Reveal 802, choć z moich testów i doświadczeń wynika, że funkcjonalnie i brzmieniowo systemy Kali Audio, JBL oraz Adam plasują się wyżej. Pamiętajmy jednak, że w dużej mierze to kwestia preferencji i własnych oczekiwań, więc trudno tu o jednoznaczne wnioski.
Monitory Kali Audio otrzymują znak Nasz Typ nie tylko za wysoki współczynnik jakość/cena, bo w tym zakresie nie ma o czym dyskutować, ale też z uwagi na zastosowane w nich rozwiązania technologiczne, w tym bass-reflex i falowód drivera, których nie powstydziłyby się znacznie droższe produkty.