12 najciekawszych syntezatorów wirtualnych
12 najciekawszych syntezatorów wirtualnych

Od półmodularnych potworów do przekonująco brzmiących wirtualnych analogów, poprzez pulsujące tablice próbek, samplowane plamy dźwiękowe, zestawy efektów modulacyjnych i wszystko inne – zapraszamy do świata współczesnych instrumentów!

Technologia
2020-12-27

u-He Hive 2 - wydajny i ekonomiczny

W ofercie berlińskiej firmy U-he znajduje się wiele doskonałych wtyczek, które zasługują na to, by znaleźć się w tym zestawieniu. Musieliśmy jednak wybrać tylko jedną... Pomimo swojego wieku, wirtualny analog Diva wciąż pozostaje głównym wyborem wielu producentów muzycznych, podobnie jak Zebra2, Repro i Bazille. Z kolei w Hive podoba nam się równowaga pomiędzy wydajnością i możliwościami instrumentu a jego apetytem na moc obliczeniową procesora. Oryginalnie zaprezentowany jako wirtualny analog, przez lata Hive zmienił się w instrument wavetable. Dzięki obsłudze w jednym oknie oraz obecności dwóch oscylatorów i dwóch filtrów jego architektura pozostaje wyjątkowo przejrzysta, oferując jednak wysoką elastyczność. Jest w stanie wytworzyć każdy dźwięk, od analogowego do wybitnie cyfrowego i dzięki temu pozostaje jednym z naszych ulubionych instrumentów roboczych.

Hive jest wyjątkowo ciekawym syntezatorem w trybie wavetable. Parametry tablicowania próbek zmieniamy w centralnym sześciokącie, mając do dyspozycji m.in. Table, pozwalający tworzyć Multi-Table. Ta ostatnia funkcja polega na dzieleniu tablic próbek na części i zestawianiu ich tak, by Hive mógł je skanować w dwóch osiach za pomocą kontrolki Position. Hive oferuje ciekawe opcje odtwarzania. Kontrolka Interpolation odpowiada za algorytm, który zostanie wykorzystany przy skanowaniu tablic próbek. Może się to dokonywać skokowo (Switch), płynnie (Crossfade) lub z wysoką precyzją, choć kosztem mocy obliczeniowej (Spectral i Zero Phase). Jeśli jednak nie używasz wolnego skanowania poszczególnych sampli w tablicy, wystarczy używać trybu Crossfade.

Tym, co szczególnie wyróżnia ten instrument, jest Auto Mode, z parametrami One Shot i Loop. Aktywując jeden z nich, Hive skanuje aktualną tablicę bez konieczności stosowania oddzielnej obwiedni, LFO czy innych źródeł modulacji. W trybie One Shot skanowanie odbywa się jednorazowo z chwilą wciśnięcia klawisza, a w trybie Loop dzieje się to w zapętleniu – w jedną stronę lub do przodu i do tyłu. Ciekawe zmiany w trybie skanowania można wprowadzać funkcjami Reverse i Cyclic.

Inną ciekawą funkcją Hive 2 jest Shape Sequencer, który umożliwia tworzenie złożonych wzorów rytmicznych. Na początku układamy sekwencję z elementów o różnym kształcie modulacji. Poniżej przypisujemy je do ustawienia wielkości zmian w czterech liniach A, B, C i D, które następnie przypisujemy do dowolnych parametrów w syntezatorze.

Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie Estrada i Studio
Estrada
i Studio
listopad 2020
Kup teraz
Close icon
Poczekaj, czy zapisałeś się na nasz newsletter?
Zapisując się na nasz newsletter możesz otrzymać GRATIS wybrane e-wydanie jednego z naszych magazynó