Acustica Audio Ruby - wirtualny korektor pasywny
Co jest tak wyjątkowego w tym urządzeniu? Przede wszystkim to, że jest to jeden z najbardziej muzykalnych korektorów, jakie kiedykolwiek będziecie mogli usłyszeć. Doug Fearn często powtarza, że tworzy studyjne narzędzia z myślą o ludzkich uszach, a nie o aparaturze pomiarowej. Konstruując VT-5 przez ponad rok słuchał muzyki na prototypowej maszynie zmieniając rodzaj komponentów oraz ich konfigurację. Dobór częstotliwości filtrów oraz ich strojenie odbywało się na słuch. Za wzorzec Doug miał wczesne korektory pasywne z rodziny Pulteca oraz korekcję ze stołów firmy Neve z lat 70. „Jeśli mam być szczery, to korekcja Neve 1073 oraz Trident CB 9066 były jedynymi jakie mogłem wtedy zaakceptować. Wszystko inne wydawało mi się zbyt agresywne i nieprzyjemne dla ucha” – wyznaje główny konstruktor D.W. Fearn.
Biorąc pod uwagę cenę wersji sprzętowej (9.150 USD netto), jakość oferowanej emulacji oraz drobne, acz znaczące ulepszenie pod postacią płynnej regulacji wzmocnienia/redukcji (w oryginale mamy przełączniki obrotowe z 2-decybelowymi skokami), nie ma się co zastanawiać. Nawet przy wyższej niż zwykle cenie wtyczki (235 euro), jest to dobry interes. Niniejszym wnoszę o przyznanie Ruby znaku Nasz Typ.
https://www.acustica-audio.com/store/en